lördag, oktober 06, 2007

Paustema

Vi jobbade hårt med huset nästan hela dagen, men dagens bilder går ändå i pausens tecken.
Mängder med entusiastiska fotvandrare passerade vårt hus på väg från bussen till Sörmlandsleden gissar jag.
Några av dem skulle dock vänta in eftersläntrare och passade på att göra det på vårt "staket".


Snygg ryggsäckspose.

Jag fotade dem i smyg så klart :-). Men sitter man på vårt staket får man skylla sig själv!
Medan Håkan var och handlade virke, tog jag med det, för stunden, osmorda barnet (gnälligt alltså) upp för att få se lite av bygget som mamma och pappa ägnar all vaken tid åt. Hur kul är det när man är 4 år?
Där uppe kan man inte ha henne lös heller, men hon fick sitta och titta på medan jag hyvlade av en för hög takstolsförstärkning och sedan avslutades besöket med:

En liten fikastund då jag fick anledning att inviga självutlösaren på kameran :-)

Humöret var lite bättre efter det och mamman och pappan fick jobba i lugn och ro ett tag i alla fall.

2 kommentarer:

  1. Hej Anna,
    Jag råkade ramla in här av en slump och ser att ni håller på att bygga om typ hela huset!!?? Jag minns inte exakt hur det såg ut förut, men ni bygger på en hel våning till - jämfört med förut? Gör ni allt det här själva?? Imponerande!
    Sköt om er, och hälsa Håkan och Nova!

    SvaraRadera
  2. Hi-hi.... näe fy så tråkig mamma och pappa är som baaaaaaaara jobbar. ;) Men det blir bra och det blir fint när det blir färdigt. :)

    Stor kram
    M I N D I

    SvaraRadera