onsdag, oktober 24, 2007

Gäääääääsp...

Vaknade i natt klockan 02.00 av:
"Brum, gneek, gnissel, thump!" Orange saftblandarljus slår igenom rullgardinen. Vad är detta? "Vrrrrrrrrrrrrrrrr, fhlunk!" "Gneeeeeek, brum." Ljudet dör bort i fjärran. Efter en del propellande mellan lakanen somnar jag om.
Klockan 03.00:
"Brum, gneek, gnissel, thump!" Orange saftblandarljus slår igenom rullgardinen, igen. Vad fan är det som pågår? "Vrrrrrrrrrrrrrrrr, fhlunk!" "Gneeeeeek, brum." Ljudet och ljuset rör sig utåt, från byn. Försvinner till slut. Klarvaken.
Hmmm... tillslut kommer jag på vad det kan vara och somnar så småningom in igen.
Snabb kontroll vid uppstigning imorse bekräftar mina föraningar. Det har landat ett rymdskepp och beamat upp allt skräp från vår tomt!
Nej. Tyvärr.
Men de har satt upp reflexpinnarna inför vintern. Mitt i natten. Grattis alla byinnevånare med sovrummet vänt mot vägen.
Så till samfällighetsföreningen vill jag säga - 1,5 timma fakturerad arbetstid - inte mer, får ni betala. Men eftersom det skedde nattetid så blir det väl jouravgift eller nåt :-)

1 kommentar:

  1. Skönt att veta att invånarna i byn tar sitt ansvar och håller koll...Det kunde ju ha varit ett rymdskepp...Själv sov jag som en gris!

    SvaraRadera