tisdag, oktober 16, 2007

Mycket Nova nu...

...men jag måste bara skriva ned det här någonstans.
Ikväll var vi på väg in till staden för middag med några kompisar.
I höjd med Farsta säger Nova plötslig: "Telia!"
Jag: "U-hmm..." eftersom jag mycket väl vet att Telia ligger där. Efter några hundra meter kopplade jag dock på hjärnan igen. "Ursäkta, men hur vet du det?"
Nova: "Jag såg det på skylten. Te-li-a, te-li-a... *sjunger* Telia, punkt ess-e..."
Jag: "Okej. Men hur kände du igen den då?" (vi har inte haft någon särskild kontakt med Telia och hon kan ju inte läsa ännu - eller?)
N: "Jag har sett dem på skräp-TV."
J: "Menar du på reklam-TV?".
N: "Ja, just det."
Ja just det "Skräp-TV" - jag sa ju det. Typ :-)
Hon har ju så rätt!

Här poserar hon med Veronika och Annika på Pizza Hut. Nova valde restaurang, "Åh, pizza - det vill jag ha!"
Inne på restaurangen, med menyn i handen:
J: "Älskling, vad vill du ha då, pizza, pasta bolog..."
N: "Pasta!"
J: "Men vill du inte ha pizza? Barnmenyn är som sagt pizza, pasta eller pannkak..."
N: "Jag vill ha pannkakor."
J: "Inte pizza?"
N: "Nej." Hur många gånger ska jag behöva säga det innan trögskallen förstår?
J: "Men, vi gick ju hit för att du ville ha pizza..." Hur kunde vi låta den HÄR trögskallen välja restaurang?
N: "Jag, vill, ha, pannkakor."
J: "Ookej." Puss på dig, träsktroll!

Fast det var jättegott med pizza, så det gjorde kanske inte så mycket.

1 kommentar:

  1. Hej! Om man river av en bit papper och stoppar i munnen och tuggar till en stor boll och sväljer DÅ akn man kvävas! He he Min josef har gjort så med precis den boken!! Men INTE kvävts för mamma var med och petade ut "bollen" Kram

    SvaraRadera