onsdag, maj 16, 2007

Makabert mysterium

I går när jag åkte hem så stod det flera grupper av röda kors utmed 259an. Mystiskt...
Vad var syftet? Sänkta hastigheter? Hedrande av trafikdöda? Någon med sjuk humor som försökte pigga upp tillvaron?
Imorse hade jag ju glömt dem tills den första gruppen dök upp igen. Jag famlade upp kameran ur väskan och tog två bilder i farten, osäker på om jag överhuvudtaget fick med själva motivet.

Men se, något fastnade i alla fall. Vet man inte vet vad det är så kanske det inte syns däremot.
När jag sedan åkte hem igen - ganska tidigt dessutom - eftersomdagis stänger 14.00, så var de borta. Hade jag inte haft bildbevis skulle jag nästan tro att jag drömt alltihopa.
Voffor, voffor?
Vet någon detta så lämna gärna en förklarande rad.

2 kommentarer:

  1. Det är en kampanj från Motormännen, som syftar till att varna för farliga trafiksträckor.

    http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=650505

    SvaraRadera
  2. Tack, kära anonym.
    Jag forskade lite till och tydligen hade någon stulit alla korsen också, så det var därför de försvann så fort.
    Very strange.

    SvaraRadera