söndag, maj 20, 2007

Junibacken idag

Idag var vi på Junibacken med Nova och två av grannbarnen. Fantastiskt trevlig dag, om man bortser från den adrenalinhöjande övningen det var att parkera bilen.
Folk är såå fräcka!
"Ta ett djupt andetag. Inte slå och inte köra på!" "Inte slå, iiinte slå någon."
När jag till slut fick häng på en lämnande familj och lyckades följa dem fram till deras bil utan att någon trängde sig emellan så var den bilen ynkligt liten och stod mellan två bilar som i princip stod på strecken. Hmmm...
Jag kom in i rutan, men kunde ju inte öppna någon dörr.
Turligt nog (äntligen lite tur) så var det också dags för bilen bredvid, som stod mest på strecken, att åka så jag kunde ta omtag innan den nya intressenten trängde sig in.
Schysst dag.
När vi sent omsider kom hem ikväll så var jag lite fotosugen och ville föreviga trädgårdens blomster.
Då vår lilla, ynkliga, rabatt försvann under dräneringsövningarna under påskhelgen så är utbudet väldigt begränsat. Men jag tänkte att det kunde vara kul att föreviga det lilla som finns. Mest vildväxande då rå...

Vid septiktanken...

Bredvid parkeringen...
Och när jag efter att legat ner och tagit denna inte helt fantastiska bild så tittade jag upp och åt vänster och 1,5 dm, max, från min underarm - tittar denna lilla krabat fram....

Nu är jag ju inte särskilt ormfobisk, men lite hoppade hjärtat allt innan man verkligen förvissat sig om att det var en kopparorm :-)

Inget kul verkar ha hänt i Gävle idag i alla fall. Inget bra på tv heller, jag tror jag kryper till kojs och läser en deckare.

2 kommentarer:

  1. Fy vad läskigt med orm!!!!!!!!

    Vad var det för röda kors du såg ) tänker på inlägget lite längre ned..)

    Gävle????

    Kram kram
    M I N D I

    SvaraRadera
  2. Ja, lite äckligt är det allt :-) Men visst blev bilden bra?
    Jag tog bort en gren som låg över honom (kändes lite obehagligt) innan jag tog denna bilden, och han började genast backa bakåt, så han var nog mest rädd.

    Korsen var tydligen en kampanj mot farliga vägar från Motormännen, som upprörde någon såpass att de stal alla korsen inom ett dygn från att de kom upp.

    Gävle är ett trist ställe dit "mitt" fotbollslag åkte och fick däng - kan man säga.

    Kram //Anna

    SvaraRadera