söndag, februari 19, 2006

Bara sport, bara sport, bara massor utav sport...

...och det är klubbor och puckar och skidor och skridskor och isar och tv, tv, tv dygnet runt nästan.
Men det är ju skoj såklart. Särskilt när det går bra och det gör det ju påfallande ofta i detta OS.
Mormor och morfar har varit här sedan i onsdags och tagit hand om den odrägliga eftersom det varit planeringsdagar på dagis to-fre. Det har inte precis minskat OS-tittandet.
Det var ju melodifestival också i går. Apropå tv-tittande.
Mjaa, vad säger man?
Jag tror det var bra att Andreas gick vidare i alla fall.
Inför nästa vecka är vi lite sugna på lite bandy på tisdag kväll också - så inte sportfrossan kommer av sig menar jag - men vi får väl se hur den lilla människan mår. Om hon har piggat på sig såpass att hon orkar en kvällsmatch mitt i veckan.

Jag har köpt ny duk till köksbordet. Den gör mig glad.
Önskar jag kunde investera i lite matchande, vårglada attribut men med en inkommen elräkning på nästan 10 loppor är det väl bara att glömma.
Summan är inte på något sätt ovanlig såhär års - så vi är inte helt oförberedda och färdiga att begå harakiri eller så. Men det är inte så enkelt att få ihop det just nu.
Fina tulpaner har jag också fått av min snälla familj. Tyvärr är det så mörkt på dagarna att det knappt går att fota med anständigt resultat.
När jag skulle fota Nova på skidor idag var jag tvungen att använda blixt. Utomhus. Klockan 11. Suck.
Och det blev inte särskilt bra det heller.
Jag vill ha soooooool.

Och peeeeeeengar.

:-)

Kram //Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar