torsdag, maj 06, 2021

Sen då?

Livet går vidare.
Håkan åkte till Fårö för att distansjobba, semestra och gå på visning av "objektet".
Jag fick väl någon vilokväll efter uttömningen inför fotografering, men det är ju en visning i antågande så man får ju inte slappna av allt för mycket.

Torsdag morgon, det är bara jag och djuren hemma (katten och ökenråttorna), solen lyser och man strosar mot badrummet.


Varför, varför kan han inte kräkas på laminatgolvet istället?
- För att det stänker upp på tassarna på ett obehagligt sätt som man slipper om man kräks på mjukare underlag...

Man önskar ju verkligen att någon annan var hemma och kunde ta hand om det där, men uppenbart kan man inte både få vara ensam hemma och slippa kattkräks. Den helt unika dubbleringen måste ju förevigas och skickas till alla andra i familjen så att de förstår vilket ansvar jag får ta nu när de är borta - och hur synd det är om mig.
Men de fattar ju inget =)

Runt lunch sprids nyheten att min åldersgrupp ska kunna boka vaccinering. Febrilt nedladdande av appar och svar på konstiga frågor vidtar, efter att ha blivit utkastad örtitre gånger ur appen och hugg på tider som inte längre är lediga, lyckas jag till slut!

Skönt att komma igång med detta, nu kanske sommaren kan bli lite mindre anspänd.

Framåt kvällen visar det sig att junioren bara har digitala lektioner på fredagen och jag kastar mig i bilen för att åka och hämta henne. Hellre få det gjort sent torsdag och slippa på fredagen.
Det blir ju då fler timmar tillgängliga för två personer att städa garaget (vi hade bestämt att börja med garaget för att sedan kunna tömma andra ytor genom att ställa saker därifrån i garaget).

När jag efter ett tag upptäckte att jag var tvungen att tanka så fick jag anledning att fundera över vissa livsval.


Varför satte jag mig i bilen i pyjamasbyxor och foppatofflor, t ex?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar