söndag, november 02, 2008

Plågsamt uppvaknande

Idag har jag bytt däck på bilen.
Det var en alltigenom motbjudande upplevelse.
När blev jag gammal, trött, stel, fet och osmidig?
Det var jättebesvärligt och gjorde ont överallt hela tiden. Hemskt!
Utomhus var jag ju också.
Visst är det bra med ett jättestort garage?
Tyvärr hjälper ju inte det om inte garageporten går att öppna. För då kan man inte köra in bilen.

Håkan håller nu på att bygger nya garagedörrar som förhoppningsvis skall gå att öppna.
(för vi har inte riktigt råd att lägga en massa pengar på en ny skjutport för att ersätta den gamla)

Vi är inne i ett allmänt flyt nu.
Spishällen gav upp andan i dag. Proppen gick hela tiden och till slut fick vi koppla bort den så att vi åtminstone kunde köra diskmaskinen.
Har vi råd att lägga pengar på en ny spishäll då?
Känns ju tveksamt...

Undrar vilken dyr, oumbärlig produkt som skall gå sönder härnäst?
Bilen, antagligen.

Det är ju ofta så; bilen trasig, tvättmaskinen trasig, bilen trasig, bilen, ugnen, bilen, bilen, bilen, stereon, bilen, stulen cykel, bilen, bilen, micron, bilen, bilen, bilen, bilen...
...ja, ni hajar.

För att manifestera att jag nu insett att jag VERKLIGEN borde börja äta bättre och träna lite för att åtminstone kunna byta däck utan att svimma så hämtade vi pizza till kvällsmat =)

Avslutar med en bild på resterna av Novas "häxhalsband" som vi gjorde i går.
Kul idé, tänkte jag, och satte igång. - Jag gör en spindel av ståltråd och så klipper vi ut några fladdermöss... medan jag gör det trär Nova själva halsbandet.
Funkade ju i flera centimeter. Sedan hade hon inte lust längre.
Så jag trädde och trädde.
Det tog en evighet =)

Tyvärr fastnade hon i och alla pärlorna trillade ner på grannens golv rullade snabbt iväg under möbler och lister.
Fast nu kan man ju använda pärlorna som blev kvar till nåt annat halsband, det kanske är lika bra, för vem vill ha ett halsband med fladdermöss om en vecka?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar