torsdag, november 06, 2008

Just to prove my point...

Igår pratade jag och Håkan om den senaste tidens mindre lyckade tillvaro och jag sade bland annat: "Ja, det är en sådan period med gravt missflyt nu. Man får särskilt tänka sig för eftersom alla misstag man själv gör, utöver det som andra klantskallar utsätter en för, nästan utan undantag får värsta tänkbara konsekvenser."
Och som för att visa hur kloka ord det var så försökte min älskade make själv demontera den trasiga garageporten idag.
Nu är han gipsad.
För han fastnade med handen och slet av ledbandet och gjorde sönder lite ben också.
Ursäkta att jag aldrig har nåt roligt att berätta =)

Jo, förresten - Nova tappade sin första tand idag. Först la hon den i ett glas vatten - "för då kommer tandfén och byter ut den mot en peng förstår du mamma" - men sedan ångrade hon sig och ville ha den kvar ett tag till och visa pappa också. *söt*

9 kommentarer:

  1. Hejsan!

    Tar mig en tur runt och tittar in hos alla som är med i Mindis julswappen!

    Ha det så gott!

    SvaraRadera
  2. Fy vilken otur ni har det där borta i haninge nu förtiden..

    Hoppas det går bra med bilen och gubben till slut ändå..

    Kikar runt och hälsar på alla Julswappare det ska bli så spännande att se vad alla får..

    Kramis på dig och ta det lungt nu..

    SvaraRadera
  3. Nej men skojar du... Vilken sabla otur ni har. Du får säga till honom att inte jobba på egen hand...

    SvaraRadera
  4. Hallå darling!! Hördudu..ny tycker jag att vi tar o bestämmer att det är slut med otur hemma hos er nu! NU!!!

    Hälsa maken att ta det lite easy ett tag framöver!

    kram /Karin

    SvaraRadera
  5. men oj då ... hur gick det m dörren? :0) Puss o kram från Knätte

    SvaraRadera
  6. Hej Anna! Fy vad tråkigt! Hur mår han nu? ont? Önskar dig en bra och positiv vecka!! Kram Maria

    SvaraRadera
  7. Fy vilken otur!!! Hoppas han mår bra annars...
    Tittar in för att se vem du är då jag är med i julswappen, silket jag tycker ska bli så roligt.
    Ha det så bra!

    SvaraRadera
  8. ...hoppas att ett hej inte orsakar någon större katastrof.. Från en swappare till en annan...

    SvaraRadera
  9. Näää, stackarn. Hur länge är han invalido då??

    Kram

    SvaraRadera