tisdag, september 23, 2008

En Shopaholics bekännelser - Sophie Kinsella

Om man somnar i soffan i några timmar på kvällen - så man inte orkar gå och lägga sig i sängen förrän vid tvåtiden... ...då kan det få helt oanade konsekvenser - t ex att man måste läsa igenom en bok innan man kan somna om bortåt halv fem.
Det tog bara tvåochenhalv timme att läsa Sophie Kinsellas karamell "En Shopaholics bekännelser" - och det var knappast de mest minnesvärda timmarna i mitt liv =)
Men å andra sidan hade jag inte tråkigt och blev inte särskilt irriterad över den banala och taffligt hopkomna storyn. Så förmodligen är den bara lite banal och inte särskilt tafflig alls.
Jag har lärt mig att termen för sån här litteratur är "chicklit" och denna bok är klart mindre irriterande än "Callgirl på Manhattan" som jag läste på semestern.
Sophie kan få fördriva någon mer timme åt mig i framtiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar