lördag, september 06, 2008

EFIT, minsann

Denna gång lyckades jag, bl a på grund av påminnelser från bekanta, komma ihåg att det är EFIT-dag idag!
Tyvärr inte den roligaste av dagar kanske...

8.23
Nu får jag snart inte dra mig längre, men en liten stund till kanske... Snälla?

9.23
Nova och jag äter frukost framför TVn (mannen bortrest) och Nova har valt det sämsta tävlingsprogram jag sett på länge. Till slut bad jag att få byta kanal för att jag inte stod ut längre =)

10.15
Jag börjar städa kylen. Det var ett tag sedan...

11.03
Klart! Det blev väldigt tomt.

12.45
Hänger tvätt...
Jag sa ju att det inte var någon festlig dag =)

13.57
Dagens lunch - våfflor av amerikansk typ, serverade med lönnsirap...

14.25
Tycker att jag förtjänar att sitta och bläddra i en tidning efter maten. FORM - inget jag läst förut, men intressant.

Sedan ringer Nova granntjejerna och de bestämmer att hon skall komma över. Jag passar på att åka och handla (eftersom det var tomt, tomt, tomt i frysen igår när jag skulle laga mat).
Råkar lova bort mig som barnvakt för kvällen också.

15.41
Trodde det skulle vara lugnt på Ica Maxi så dags en lördag.
Det var fel.
Svårt att hitta parkering + inte så uppiggande väder.

16.52
Har packat in varorna och skall strax ta mig bort till grannen. Tittar in i Novas rum och svimmar nästan.

17.08
Vägskrapning har bättre effekt i regn =) Nånting positivt med all väta.

18.11
Är hos grannen. Barnen leker snällt.
Jag lånar dator och kollar hur Håkan har det i England. Det finns en webkamera som visar en bild i minuten från banan.

Det ser ganska torrt ut och jettorken är ute. Kanske skall de äntligen få köra lite.
Edit: Det blev inget denna vända heller - det började regna igen och de bröt för dagen.

19.09
Fängslande TV-program tydligen.

20.13
När jag ändå är i surfstadiet passar jag (dvs Nova genom mig) på att säga hej då till alla i Novas kompistäcke på Babyfriendshemsidan eftersom vi låter den löpa ut nu i september. 5 av 15 länkar funkar fortfarande - alla andra har redan lämnat.
Lite vemodigt känns det. Har haft sidan sedan 2003 - även om vi inte hållit på så mycket med den sista två åren. Men vad är väl en bal på slottet...

21.50
Äntligen får man sjunka ned i soffan och äte lite onyttiga chips och dricka min specialshoppade, importerade Cherry Coke - vilket jag inte druckit sedan jag var i USA senast - vilket är 6-7 år sedan. Nostalgi. Nåja, det har inte gjort så mycket märkte jag...

22.51
Och när man ändå är nostalgisk så kanske lite Cannonball kan passa?
-81 är längesedan... hjälp, vilket skräp! Jag har nog blivit gammal - den är ju kult och bilarna har liksom räckt för att den skall vara värd att se.
Förut.
Gäsp - jag börjar redigera lite bilder istället tror jag.

23.55
Filmen är slut - alla bilderna är snart utlagda. Jag har visst lite mer tvätt att hänga.
Great, nu börjar visst en av uppföljarna till Cannonball.

Nu skall jag bara lägga ut detta och hänga tvätten, sen skall jag nog sussa lite.
Tack för titten och gonatt.

10 kommentarer:

  1. En morgontitt på Dina EFIT-bilder.. :)

    SvaraRadera
  2. Ja din dag lika spännande som min ser jag :P

    SvaraRadera
  3. Jag är inne på en liten söndagsmorgon kik på dina efit bilder. Du verkar ha haft en lugn skön dag. Sådana dagar är underbara tycker jag.

    Ha en bra söndag!

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig och lugn och skön dag du verkar ha haft!

    // Anna

    SvaraRadera
  5. ...och jag som tyckte att ditt kylskåp såg fullt ut :D
    Ha det bra!
    // Cat

    SvaraRadera
  6. Kikar in på din dag! =) Lika härligt väder som vi hade ser jag ;)

    Min son är också fd Babyfriendsare, men det var längesedan vi avslutade hans sida nu (skogsmus)

    Ha en trevlig söndag!

    SvaraRadera
  7. Tack för barnvakteriet...Tror inte jag hade tagit mig hem själv i det skick jag befann mig. Idag mår jag bättre...

    SvaraRadera
  8. Mysigt att få ta del av din gårdag. Vi hade lika härligt väder igår som ni... Hoppas du får en bra söndag!

    SvaraRadera
  9. Efit!! *applåder* ;) Kul!

    FIna bilder, kul där med texten under kylrengöringen. Men HUR frustrerande är det inte att åka till England och så blir det inget?!?!?!?

    Kram

    SvaraRadera
  10. Kollar in på din dag. Tycker du hann med mycket saker trots att du sa att den var händelselös. :)

    Kram

    SvaraRadera