lördag, mars 29, 2008

Halv EFIT

Tack Trulsan för påminnelsen. Jag sov med kameran i sängen - annars hade jag aldrig kommit ihåg. Tyvärr glömde jag bort det i alla fall sedan när vi for iväg på kvällens grillfest som bjöd på god mat och livliga diskussioner. Ni får tänka er det istället...


8-9
Ligger kvar och drar mig och läser i senaste deckaren "Skumtimmen". Håkan har åkt och jobbat och Nova kommer och lägger sig bredvid och läser några av sina böcker.



9-10
Till slut masar vi oss upp och äter frukost framför TVn.

10-11

Sitter och bläddrar i någon "gratisvillatidning" och drömmer om att få planera min egen trädgård om 5-10 år sådär... När bygget är mer färdigt.

11-12

Vem har stökat till så i köket? Och ställt rester av en Tacomiddag på diskbänken?


12-13

Efter lite putsande och fejande känns det bättre. Vi kanske inte behöver ringa städmänniskorna från TV riktigt än.

13-14

Den lilla människan har ridit på ridskola för första gången i sitt liv. Mycket glad och stolt - fast det inte syns på bilden. Mamman är svettig (efter att ha sprungit med hästen) och också lite stolt.
Tänk att hon (minimänniskan) ville och vågade när det blev skarpt läge! (För säg den 5-åring som inte plötsligt byter ståndpunkt vid de mest olämpliga tillfällen.)

14-15

Dusch och så inför kvällens övningar (och väck med eventuell hästlukt).


16-17

Mannen kommer hem från kneget och har visst tagit vägen förbi telefonbutiken. "Min gamla telefon bara dog. Igen" Säger han urskuldrande. "Jag tog ut en ny som bara kostar bindningstiden. I princip"
Mmmm... och detta har inget att göra med att jag fick ny telefon för någon vecka sedan och för första gången i världshistorien hade en modernare telefon än honom?
Notera på bilen den konstnärligt förlängda slutartiden...

Ledsen att det inte blev fler bilder... tänk grillat kött med goda kalla såser, dämpad belysning och tända ljus, jordnötter, livliga diskussioner och ett sovande barn.

2 kommentarer:

  1. You´re velly welcome =)

    Vilken skön dag, och trevligt avslut.
    Har också sprungit i det där ridhuset, 5 -åringen var djupt koncentrerad och nästan omöjlig att avläsa. Efteråt bedyrade han dock att han tyckte det var kul. Han är ju inte lika insatt som kusinerna sina. Men numera blir han i alla fall inte högljutt exalterad så fort det passerar en häst utanför fönstret. I era trakter alltså, inte här. Då skulle vi bli högljudda allihop *s*

    Tackar för inbjudan, jag återkommer. =)

    SvaraRadera