söndag, mars 02, 2008

Söndagsångest :-)

Efter gårdagens lilla festlighet, efter vilken jag kom i säng vid fyra, blev väckt 08.30 (i och för sig väldigt vänligt av 5-åringen att vänta så länge) - har dagen varit lite trög.
Efter att Håkan åkt till jobbet, den lilla och jag ätit en sen frukost med några av nattgästerna, hade jag tänkt att få slumra en stund i soffan...
Men då fick jag ett SMS som tog mig tillbaka till verkligheten. Just det, bandysemifinal.
Nova och jag släpade oss såklart in till Zinken, för att i regndroppet beskåda det som till slut blev 2-7 till Sandviken.
Inte särskilt förvånande, men inte heller särskilt kul.
Och inte ett alldeles nödvändigt resultat heller. Det saknades inte chanser, särskilt inte i första halvlek, men det blev många "neeeeeeeeej".

Under en stunds uppehållsväder åt jag och världens sötnos lite varmkorv (eftersom vi ännu inte ätit lunch) som värmde gott.
Men sedan började det droppa igen och det gjorde med besked även målen åt fel håll i andra halvlek.
Ganska trött, kall och halvgrinig efter matchen hämtade vi först Håkan på jobbet, sedan varsin pizza - för näring och styrka och snygg kroppsform - vilka vi sedan kastade i oss framför TVn.
Efter att ha nattat barnet somnade sedan vi vuxna tryggt i varsitt soffhörn.
*Gäsp*

2 kommentarer:

  1. Inte illa att dra iväg på bandy i det verkligen urusla vädret!! Dessutom dagen efter ;)

    Tack för senast!

    SvaraRadera
  2. Kl 04... Hajar att vi gav oss rätt tidigt alltså *s*

    Trevligt, återkommer gärna =) Kram

    SvaraRadera