tisdag, mars 04, 2008

Sommaren 2007

För att kompenser för allt bandytjat senaste tiden vill jag kompensera med, som utlovat, några bilder från förra årets semester.
Den innehöll ju inte allt för mycket sol, men var skön ändå.

10 juli, Nova badar fast det INTE är så fint väder.

18 juli, promenad i fiskeläget, Nova hittar något litet kvarglömt smultron.

Typ, det här.

19 juli, vi tar färjan över till Gotland (från Fårö) och jag smygfotar mc-gänget framför oss genom vindrutan på bilen.

20 juli, fint väder minsann. Vi går bl a ned till fiskeläget. "grus och fiskebodar".

Det här är väl snarare "väg och fiskebodar".

På väg hem klättrar Nova upp på någon rauk och flashar sina sönderskrapade knän. Tydligen blåste det ganska friskt. Det kanske inte var så fint väder ändå?

21 juli, "cikoria i solnedgångsmotljus".

23 juli, vi skall över till Fårösund av någon anledning. Handla? Och befarar väl långa köer tillbaka och lämnar bilen på Fårösidan. Det blåser ganska hårt så vi tar skydd i "väntkuren" medan vi väntar på färjan.
Jag hittar lite klotter som jag inte kan motstå.
Det känns som det eftertänksamma tillägget "+ vårt solsystem" är pricken över i:et som får oss att förstås exakt hur usel Darin är :-)

24 juli, Nova, mormodern och jag åker på en liten ö-turné som Håkan slipper. Vi stannar till i Slite och lunchar på Medusas badcafé.

Men vi struntar i att bada...

28 juli, Nova har i sällskap med pappan anlänt till Mantorp, där hon kollar in räserbilar...

... och tramsar rent allmänt. Efter helgen åker vi hem. Semesterslut.

3 kommentarer:

  1. Hallå vännen! Kul att se en liten bildkavalkad från sommaren :)

    kraaaaaaaam en som sitter på jobbet

    SvaraRadera
  2. Ser man på detta var det ju en rätt fin sommar ändå... OCh allvarligt, vi lyckades nog pricka in de få solglimtar som var, för jag tyckte den var helt ok. Fina bilder.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Vilka jättefina bilder. Du är verkligen duktig på att ta bilder!

    SvaraRadera