torsdag, mars 13, 2008

Impulsiv dag

Jag är vanligtvis inte särskilt impulsstyrd - men idag har jag impulsanmält mitt intresse för en kull kattungar och sedan, i ett köpcentrum, impulsbytt abbonemang och fått en ny telefon...
Ni vet: "Ursäkta, men vilken operatör ringer du med idag?"
"Ursäkta själv, men kan du gå och dö och sluta tjata på vanligt folk som vill gå och handla mat ifred."
Men Nova vägrade att gå vidare och jag fastnade i svadan och tyckte till slut att det lät ganska bra. Min telefon är ju trots allt nästan fyra år gammal.
Nu hoppas jag att jag vilken dag som helst ska börja impulsbanta eller impulsträna eller nåt annat direkt stärkande.
Men det mest troliga är väl att nästa impulshandling, eller snarare impulsINhandling, blir en påse ostbågar eller liknande.

För er som tycker att jag varit blogghemlig i flera dagar kan jag berätta att jag var bra sugen på att skriva ett inlägg i tisdags, men eftersom det skulle ha handlat om bandy (som jag lovat sluta med) lät jag bli. (Men tänk att Edsbyn vände matchen, hela matchserien förresten, mot gurkorna - de är såå tröttsamma med sina matchvändningar)

2 kommentarer:

  1. Låter farligt detta med impulsstyrning...Vad spännande detta med katt, nyfiken!!

    SvaraRadera
  2. Oj så spontan du är! *s*

    Impulser är bra, så länge de är åt rätt håll. Fast de motsatta är fler i mitt fall tycker jag... hmm.

    Trevlig helg!!

    SvaraRadera