tisdag, november 08, 2005

Nytt kul sedan sist...

...ehh... ingenting!
Faktiskt.
Men livet har ju hasat på - vi har fått luftvärmepumpar installerade i huset och garaget och vårt inomhusklimat är chockerande jämnt och varmt :-)
Jag har också varit en tur till IKEA i helgen. När vi var högst upp i "snurran" med det trötta barnet i kundvagn - precis som två tusen andra barnfamiljer - så pajjade rulltrappan och inte ens de som normalt kunde tänka sig att köra barnvagnen/kundvagnen i rulltrappan kunde ju göra det. Köerna vid hissen antog gigantiska proportioner. Suck.
Innan detta åt vi kulinarisk måltid i den stimmiga restaurangen - barnet blev kissnödigt och jag rusade till toaletten. Familjetoaletten var upptagen med en familj i kö dessutom, så vi skenade in på damernas där det var ca fyra personer i kö. Jag frågade Nova högt och ljudligt om hon kunde hålla sig och det trodde hon - vilket var tur eftersom ingen av de andra i kön erbjöd oss att gå före. Lite småaktigt tycker jag.
Nu gick det ju bra i alla fall som tur var. Jag handlade lite smått som jag inte behövde för ca 700:-. Varje gång man är på IKEA och inte hittar det man skulle ha så kostar det minst 800:- - oftast. Så det var väl rea i lördags då.
När vi kommit hem så hörde jag en konstig smäll när jag gick över gården och tydligen hade det varit flera smällar för plötsligt så hade alla (min man och våra två gäster) talat med en Securiatssnubbe som inte visste riktigt vart han skulle - och fått lämna sina gissningar på smällorsak och riktning. Sprängning, åska, gevär... Strax därefter stod jag och väninnan och försökte förbereda maten när det knackade på dörren och vi gissade på Securitas igen.
Men nejdå - det var Polisen som kom på besök :-)
Vi fick gissa igen om ljud och riktning och sedan for de sin väg. På söndagen cirklade en polishelikopter över här en lång stund på förmiddagen och väninnan undrade om det alltid var så livat i bushen hos oss. Nejdå, svarade jag - hurså?
"Nej, eftersom du svimmade förra hösten när vi var här och ambulansen kom - så här mycket action har vi aldrig hemma."
Hade helt glömt den incidenten :-) Lite blodtrycksfall bara. Inget allvarligt.
Over & out //Anna

2 kommentarer:

  1. Är runt och surfar lite hos mina blogvänner :)
    Men VARFÖR kan man inte släppa förbi ett litet barn i toalettkön - fan vad jag blir förbannad på sånt.
    Och nu måste jag nog gå och sova, blev akut trött.
    Fyy.
    Kramp å dig!

    SvaraRadera
  2. Tsss............ sån tur att det bara var Nova som stod där då. ;D

    Kraaaaam

    SvaraRadera