lördag, november 12, 2005

Positiv vecka

Hej!
Nu är det extremt nära med min "praktik" - papprena är nästan skrivna :-) och det mest troliga är att jag börjar på torsdag.
Idag när Nova kom hem insåg jag att hon inte kissat på sig på hela veckan. Fantastiskt! Nu kanske jag skall sälja någon av de åtta overaller/överdragsbyxor för vinterbruk jag hamstrat inför vintern?
Hon firade denna glädjens dag med att vara kvar ute och leka i sandlådan.
Efter en stund kom hon och knackade på altandörren och jag fick nästan slaget - jag såg en dvärg med mustasch, pipskägg och en liten kvast i handen där utanför i mörkret.
Gudskelov var det bara Nova och enligt egen utsago har hon bara ätit sin egentillverkade pannkakssmet.
Visst är hon snygg?

Håkan fortsatte fixa lite med golvet i garaget och jag lagade mot min vilja lite mat :-)
Jag gillar inte att hålla på med kött - men jag lyckades marinera och grilla lite kyckling så att den blev riktigt bra.
HU!

Nej, nu skall jag försöka få lite skönhetssömn. (eller nåt :-)
Nano, nano //Anna

2 kommentarer:

  1. Hallåsingen!
    Jag försöker desperat komma på nya hälsningsfraser, denna var inte den bästa, hmmm. Men vad det såg gott ut med sandpannkakssmet!!! Lite skit rensar magen! Jag fick också lotten att laga mat idag (igen) eftersom Magnus fyller år så kunde jag ju vara lite snäll och fixa käk. Tänkte skriva att han får göra det imorgon men då är det ju farsdag! *suck* varför ska han fylla år när det är farsdag, varje år är det samma visa... Hmm, vi ska ut och äta imorgon iaf *nice* och då blir det EFIT för hela slanten. Måste hitta på något intressant att göra....
    Kramar från Julia

    SvaraRadera
  2. Ciao!

    Vilket sött litet troll med pipskägg =)
    Hon verkar vara påhittig i sina lekar och bravader, hihi. Men hon såg inte nöjd ut över att mamman skulle fota henne just då *skratt*

    Ha det gott!

    KraaaM!

    SvaraRadera