onsdag, oktober 15, 2008

Shoppingtorka

Tydligen har jag ett uppdämt shoppingbehov.
I dag skulle jag på ett möte på ett företag med kontor vid Medis. Jag åkte kommunalt och kom i ovanligt god tid. Passade på att strosa upp i Götgatsbacken, gled in på Granit och ville ha alla, alla askar, lådor, ljusgirlanger, glasburkar och plåtaskar jag kunde se, men behärskade mig.
Från Granit gick man genom väggen och kom direkt in till DesignTorget.
Där ville jag ha, ha, ha...
Haha.
Typ, allt.
I alla fall en dishbunny till landet.
Den skulle göra sig perfekt där.
Sedan hittade jag cirka 15 böcker som jag stod och bläddrade i, och ville ha.
Fina bebisleksaker hade de också.
Men jag har ingen bebis - så varför vill jag köpa dem?
En väldigt schysst vattenkanna hittade jag också. En Zoop. Den vill jag ha.
Men jag har ju inga krukväxter för de är ju döda!
Varför vill jag ha en vattenkanna?
Sedan hittade jag en trevlig trädgårdsbok. "Hjälp, jag är med trädgård" - den inställningen passar mig som handen i handsken.
Men jag hinner ju i alla fall inte påta i trädgården på ett par år så vad ska jag med den till?
Till slut lyckades jag slita mig och gick och tog en tröstfika på Waynes och försökte läsa om senaste nytt om olika ISO-standarder. Det gick sådär. Jag tänkte mest på hur trevligt, snyggt eller på annat sätt berikat mitt hem och liv skulle bli om jag bara handlade några av de där sakerna jag ville ha.
Efter möte och lunch, på Götgatan, skildes jag från mitt sällskap och stod där och vibrerade av shoppinglust. Tyvärr får jag ju inte lön förrän på måndag så det var ju inget jag kunde åtgärda precis.
Försökte hitta en skoaffär och kanalisera inköpsdriften till något halvnyttigt. Jag behöver faktiskt ett par stövletter.
Hittade en affär. Hittade snygga stövletter. Kostade 1700. Tur att de inte satt perfekt, då hade jag fått ta fram kreditkortet. Provade ett par jättetuffa... skoletter (1500:-) som gudskelov inte fanns i min storlek. Fast jag sitter och grämer mig lite nu. Det hade nog varit värt pengarna om de hade suttit bra. Suck.
Till slut gick jag och trösthandlade en reasak på Granit innan jag åkte från söder.
Det verkar som om jag kunde behöva besöka något annat än mataffären och Biltema lite mer regelbundet så man inte får sådana här anfall varenda gång =)
Ge mig en dishbunny!

(Alla bilder från DesignTorgets webbshop)

1 kommentar: