fredag, oktober 03, 2008

Kanelbullens dag...

...var det visst idag.
Lunchrestaurangen på jobbet bjöd alla på kanelbullar.
Jag sparade min till eftermiddagsfikat.

Jättegod var den.
Man kände sig helt harmonisk efter en stor, god kanelbulle helt i onödan liksom =)
Den harmonin förstörde jag effektivt genom att åka till Ikea på väg hem.
Jag skulle handla två tavelramar till jobbet och passade också på att handla kronljus och värmeljus till hemmet.
Och fyra billiga handdukar.
Och sex plastmuggar.
Och en sänglampa till Nova.
Och två energilampor.
Och tre badrumsmattor.
Men jag lade tillbaka en sak som jag ville ha... men inte behövde. Så jag var jätteduktig och handlade bara sånt som jag redan innan bestämt att jag skulle handla.
Och fyra handdukar.
Och tre badrumsmattor.
Som sagt.

Men det är inte mycket. Badrumsmattorna kostade bara 9:- st. Handdukarna bara 2. Kronor.
Så 31 kronor har jag impulshandlat. Det är faktiskt inte mycket med Ikeamått mätt.

Har ni sett deras nya burkserie "Tripp"? Den gör skäl för namnet kan man väl säga.
Särskilt när de står staplade på varandra i stora högar. Wohoo!

Nä, nattinatti. Nu skall jag ta en egen tripp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar