fredag, oktober 24, 2008

Scanningsexperiment

På jobbet har vi en multifunktionsskrivare som kan scanna A3. Kanske, kanske - tänkte jag - kan den scanna en hel LO. Så jag tog med en på försök.
Men nej.
Det fattas typ 1 cm. Det finns glas så det ser ut att få plats, och man kan göra manuella inställningar - men det verkar trots det inte gå att göra tillräckligt stort på den ledden.
Den där centimetern är väldigt irriterande.
Jag kanske skall börja scrappa 297x297 istället?


Men, de två filerna var väldigt lätta att sammanfoga så det var ändå någon nytta med det.
Själva LOn var i o f s inte så knölig - jag får ta med en sådan och prova också.

Motivet föreställer Nova i badet - efter två timmars blötande. Fötterna var jätteskrynkliga!
Bokstäverna har jag gjort i Helens Revolution (tack!) och handdukarna och textremsan är gjord med pennor och stämplar på plastad frotté som jag sedan sytt fast med min gamla Singer. (Världens modernaste symaskin)
=)
Jag letade i en evighet efter nåt papper som gav lite kakelkänsla, men gav till slut upp och valde enkelt rosa/grått, för vi har rosa kakel (hu!) i badrummet och grå handdukar, duschdraperi etc till det.
Så nu har jag ett antal mönstrade papper som inte riktigt ger associationer till kakel men ändå är tillräckligt fula för att jag aldrig kommer att få någon annan användning för dem =)

4 kommentarer:

  1. Hej! Så fin :) Bra med STOR scanner. Trevlig helg!! Kram MAria

    SvaraRadera
  2. Hihi, sicka söta russinfötter =)

    Kram

    SvaraRadera
  3. Åh vad söt du är.... som säger att JAG fotar fint. :) Nu blev jag jätte mallig ska du veta för INGEN fotar som DIG! :) Så det så....


    Stor kram
    M I N DI

    SvaraRadera
  4. Kikar förbi och önskar trevlig helg!

    Kram

    SvaraRadera