lördag, juli 19, 2008

Rauk och smultronexpedition

Raukar hittade vi ju - de stod på samma ställe som sist. Några smultron blev det också.
På väg hem åt vi glass vid "Ladan" som är en glass-, cd/dvd-, keps- och tröjaffär som öppnat i grannens lada på väg ned till fiskeläget.
Hemsk kommersialism eller schysst med en glassbox på nära håll?
Barnet vill nu ha glass varenda gång man går ned till stranden... men det kanske inte gör nåt?

Kaffepannan/hunden. Igen. Gotlands mest fotograferade rauk
skulle jag tro. Och min. (Mest fotograferade alltså.)


Sudd i sikte!

På kvällen grillade vi och avnjöt maten i lä i husvagnens förtält med utsikt över tomten i solnedgång.


Tt ex gräset som blir så vackert i det ljuset.


Och det gungande barnet som alltid är vackert =)

Nu börjar det faktum att vi skall åka hem på tisdag ligga som en liten ångestfilt över allt man gör.
Men det skall bli skönt att träffa Håkan igen - så det är ju inte bara hemskt att åka härifrån.
Jo.
Jag ångrar mig. Det är bara hemskt. Han kan väl komma hit.
Fast det kan han ju inte.

2 kommentarer:

  1. Hej svejs! Nu har jag kollat in senaste veckan på Gotland =) Ni verkar ha det fantastiskt mysigt där på ön... Så du gillar inte sandstränder?? Knaster mellan tänderna kan väl aldrig vara fel?
    *asg*

    Kan meddela att jag såg din kära man igår, han jobbade så fint ute på tomten så han verkar sköta sig.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Å äntligen kommer ni hem! Ni är sååååå välkomna!

    Cirkusprinsessan från Skogås :-)

    SvaraRadera