tisdag, juli 15, 2008

Loppisfynd?

Under gårdagens Gotlandsturné stannade vi ganska snart på en obskyr/ordinär loppis där två glas som kompletterade några 70-tals(?)pjäser i skåpet, som tydligen är jättemysiga och trevliga när man är på landet, inköptes för en tia.

Nyförvärven i framkant - relikerna i bakkant

Ingen jag känner skulle vilja ha dessa glas till vardags i sitt hem - men på landet så... väcker det konstiga barndomsminnen, typ.
På samma ställe blev vi tipsade om en dockservis, som vi missat, när vi betalade det första "fyndet". Då blev vi ju tvugna att handla den också =)
45:-

Hon ÄR jättemallig även om det inte syns här.

Nu handlade vi inte på vartenda ställe vi var på men lite senare köptes några allroundglas (Öl/vin/etc) som vi saknar motsvarighet till på landet.

Kan vara bra att ha... 50:-

Sedan blev det inget mer tänkte jag skriva... men så kom jag på en sak till - som jag inte fotat.
Ännu.
Jag får eventuellt återkomma.
Ett annat loppisfynd som egentligen är från Västerhaninge passade jag på att fota ihop med de andra glasen idag.

Fynd i framkant och de gamla (bara tre kvar
ju) favvosnapsglasen i bakgrunden.

Nu räcker de till ett lite större sillätarsällskap. *nöjd*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar