måndag, februari 25, 2008

Ska vi byta grejer med varann?

Jag fick en briljant idé för ett par veckor sedan.
Att starta en hemsida/blogg för byte av begagnade pocketböcker. Oftast läser man dem ju bara en gång och de går åt som hunnäta (sörmländska för "hundmat" tror jag - eller säger man så i resten av landet också kanske?) och med tanke på miljön vore det ju smart att återanvända dem i större utsträckning än att köra dem till återvinningscentralen och elda upp dem.
Fast jag har ju inte riktigt tid att administrera ett sådant projekt...
...och inte är jag särskilt duktig på att koda och greja...
...och jag brukar inte vara så himla innovativ så det här måste ju någon redan ha gjort.
Och det hade någon och några och en och annan märkte jag när jag googlade runt lite.
MEN, ingen sida som jag hittat verkar sådär brinnande aktiv. Har någon tips om bra bokbytarsidor så tages dessa tacksamt emot.
Eller om någon vill byta direkt med mig så kan det också gå bra :-)

3 kommentarer:

  1. Godförmiddag Annahanna!

    Eftersom du hittade till min blåg så kunde ju jag också ära din med ett besök.

    Jag slänger in en länk till dig. Feel free to...

    Annars är det ju enkelt att bara starta en blogg för det där med bokbyteriet...

    SvaraRadera
  2. *asg* Nu blev jag lite inspirerad att anta ditt tips med tomater och ägg till moteld. Kanske kan lägga oss i skift bakom häcken. Klart man får vara barnslig och hämnas lite... ;)

    Ja du, här står det fullt med pocketböcker i bokhyllan. Vad gillar du för böcker / vad vill du bli av med?

    Kram

    SvaraRadera
  3. Visst vore det smart att byta pocketböcker. Jag tar mina till jobbet och de försvinner så jag hoppas verkligen att de läses fler gånger av andra.

    SvaraRadera