fredag, februari 29, 2008

Dagsverke

Igår - när det sjuka barnet var hemma med pappan - köpte jag en bok till henne. Eftersom det ändå var bokrea i mataffären som jag var tvungen att passera igenom.
"Pysselbok för små prinsessor" eller nåt sånt, för 39:-.
Blev uppskattat och kändes som en bra idé.

Idag, när jag var hemma med barnet, som var MYCKET piggare än igår, blev jag ju såklart tvungen att PYSSLA med henne.
Det tog halva dan.
Gårdagens fina id+e kändes inte lika klockren längre.
Men vi gjorde en väldigt fin prinsesspennburk.

Visst blev den snygg :-)
Jag hann dock inte tvätta och städa i den omfattning jag tänkt mig.
Men, vad är väl en bal på slottet...

Det kanske prinsessan vet?

3 kommentarer:

  1. Så tjusig prinsessburk...själv är jag inget fan av pyssel och därför får mina barn pyssla på skola/dagis...

    Hoppas N kryar på sig!

    SvaraRadera
  2. Aaaah lika kreativ som mamman sin? ;)

    Kram

    SvaraRadera
  3. Åh, sicken tjusig burk! :) Ser att scrappappret funkar bra på prinsessburkar också!

    kram /Karin

    SvaraRadera