lördag, februari 09, 2008

Melodifestival (gnäll)

Vacker dag, varmt väder och vi tog en promenad upp till sjön för första gången på flera månader. Jag kände för att fota lite och släpade med mig kameran.
Tyvärr hade jag inte tagit med minneskortet så det blev lite i onödan :-)

När jag kom hem fotade jag mitt paprikastilleben istället.


Kvällen ägnades åt att äta god mat och sedan samling framför Melodifestivalen. Livet har fått en annan rytm sedan man fick barn - den saken är ganska klar :-)

Eftersom jag är mest såld på rock hade man väl någon sorts förhoppning om att E-type och Pudlarna skulle vara lite bra, men låten kändes ganska tam.
Men efter att ha hört resten av startfältet så var det väl inte så mycket annat som så särskilt mycket bättre.
Ingen låt förtjänade att gå vidare :-)

Kvällens frågetecken var ju vem som röstade på Christer Sjögren?
Jag trodde den äldre generationen (ja, det är kanske jag det...) - den MYCKET äldre generationen var dålig på att telefonrösta?
Men det är klart, om alla de "mycket äldre" som över huvud taget röstade valde samma bidrag så...
Samma pinsamma bidrag, med generande mossigt, bordellbesläktat dansnummer som fick mig att må lite lätt illa och en text som får en att undra om Pling tappat greppet helt?

Men Björn Gustafsson var ju kanon!
Tur det.

Å, vilken gnällig tant jag blivit :-)
Nano, nano för now

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar