måndag, februari 18, 2008

Review 2007

Nu gör ju alla sådant här som tillbakablick på året som gått, förväntningar på året som kommer och nyårslöftesredovisning i början av januari. Men jag som inte hade den mentala styrkan då tänkte att jag gör en del av det nu istället :-)

Det är ju en av de saker som är lite roligt med att blogga, man har som en dagbok att titta tillbaka i.

Januari
Jag beslutade mig för att ta ett foto om dagen - hela året - och publicera i bloggen.
(det slet sig redan dag 3, eller så :-) - men jag har gjort 225 inlägg med etiketten dagens bild så det är ju ganska många även om det inte blivit 365. Kul att titta tillbaka på.)

Nova fyllde 4.

Fler strömavbrott än vi haft sedan vi flyttade hit - både korta - och några längre.
Ganska mycket snöööö som vi skottar och skottar.
Historiskt ögonblick - jag går med en tjejkompis på krogen, och det är inte ofta.
Jag börjar nytt jobb som VD-assistent på ett finansbolag.

Februari
Min allra första (och hittills enda) scrapmara på Papprika - jag har inte visat alsterna på bloggen ännu så det kanske börjar vara dags.
Månadens "Jag mötte Lassie": Håkan (och Johan) köper ett begagnat mixerbord på Blocket då deras gamla (som ju egentligen är nyare) har bräckt ner. Nyinköpet skall tydligen tillhört Sten&Stanley en tid på världen.
Jag köper ett vitrinskåp för att härbärgera konfiskerade leksaker och får en bokidé.
Mer snö att skotta.

Jag var en sväng till frissan också :-)

Mars
Håkan och jag lånar ut barnet och åker på Helsingforsresa med Anders och Annika som handlar muminporslin som om det vore jodtabletter i en värld skadad av radioaktiv strålning.
Hammarby slår ut Västerås i bäst av fem semifinaler med 3-1 (Eller var det 3-0? Mycket märkligt var det i alla fall...) och är lite oväntat klara för final - igen. Jubel!


Sedan i Uppsala blir det ju sedvanligt trauma. Det spelar ingen roll hur stor ledning de har - den kan man alltid tappa.
Vi bevistar "Räddningstjänstens dag" i Knivsta och Åker på musikuppträdande i Uppsala med Anders (Lundin) och Putte (jobbigt att åka till Uppsala igen) och avslutar den dagen med familjemiddag i Knivsta.
Vernissage med vintertema på dagis.
Årets grillpremiär går av stapeln ovanligt tidigt.

April
Nova och jag åker till fjällen med mor och bror för att röja igenom stugan inför en eventuell försäljning. Det är första och sista gången hon är där :-)

Tännån

Under tiden möblerar Håkan om tomten med hjälp av en grävare och en grävmaskinist.
Vi klyver ved och klyver ved och klyver ved.

Maj
Jag lyckas vurpa på grusvägen här hemma och drar på mig mitt livs första blodförgiftning.
Helgen efter bjuder på firmafest på fredagen och tjejfest på lördagen samma helg.

Vacker fördrink

Jag börjar hurtigt med morgonpromenader klockan fem på mornarna. Har tur med vädret.
Håkan köper en IRUS. Ytterligare en närmare hundra år gammal trädgårdstraktor som inte går,
riktigt än,
men snart så...
Älskling, jag lovar...

Juni
Sommaravslutning på dagis - och samma kväll har vi after workpremiär i baren. Himla trevligt!

Årets första bad i Öran, 6 juni

Mötley Crüe kommer till Sverige och vi är med i Globen - och i alla fall jag undrar i efterhand varför. För det var inge vidare.
Jag blir också riktigt sjuuk en hel vecka nästan, förmodligen av alla promenader :-) som i alla fall upphör ungefär då.
Midsommar firades hemma i byn och var fantastiskt trevlig.

Juli
Motortävlingar, semester på Fårö och väldigt lite bloggande.
För mina skattepengar köpte jag en ny cykel särskilt anpassad för stenig terräng på Fårö.

Dragracing när det regnar är sååå tråkigt!

Jag publicerade ju INGA foton i somras så jag skall inom kort göra ett särskilt sommarfotoinlägg, tror jag :-)

Augusti
Blir påbackad av en lastbil en morgon.
Månadens "Jag mötte Lassie": Pratar i telefon med Micke Nylander (han ringde om sin lägenhet som en kollega till mig hyr) och var tvungen att blogga om det :-)
Håkan blir sydd i benet och vi börjar bryta loss verandor och tak från huset. Det blir kallt inomhus.
Takstolarna kommer! (I augusti istället för maj)

Ja, just det - jag plockar ljung för att göra snapssprit till jul.

September
Takstolsresningen går bra!

Fantastiskt!

Jag slinker iväg på fotosafari en dag...
...vilket indirekt leder till att jag får (köpa) en ny kamera i födelsedagspresent som finasieras av att...
...vi till slut säljer vår fjällstuga.
Bygget går vidare fast inte så fort som vi vill.

Oktober
Vi börjar undra om det måste spöregna varenda gång vi skall hålla på med huset.
Barnen på dagis bjuder in till Höstvernissage.
Jag snaggar mig ovanligt kort i nacken och en mus i sovrummet orsakar en sömnlös natt.


Bygga, bygga... och en permanent trappstege till övervåningen kommer på plats.

November
Jag blir inbjuden till en supermysig scrap- och pysseldag hos Helene.
Håkan får ett hockeyspel i farsdagspresent.
Årets första snökaos slår väldigt hårt lokalt över Södertörn och vi får oväntat besök som till slut får sova kvar eftersom det inte går att ta sig söderut på Nynäsvägen.

Morgonen efter "kaoset" känns mycket fridfull...

Årets företagsjulbord går av stapeln på den mycket trevliga Carl Philip.
Salemkvadraten har utmärkt sig med massor av olyckor under hösten och ungefär här börjar jag vara riktigt less på det.
"Ensam strumpa söker..." är det bloigginlägg som fått flest kommentarar på kortast tid i min blogghistoria.

December
Vi börjar månaden med ganska stor fest hemma.
Julkalenderswappen drar igång förstås och jag blir sjuuuuk, igen.
En till fotosafari hänger jag med på. Vi har inte sån jättetur med vädret men får en mysig dag.
Sedan är det Juul och en dryg månads bloggsvacka inleds.
Några julbilder har därför inte heller publicerats på bloggen. (Ska jag göra ett särskilt julinlägg för det? Njaaa...)
Och nej, ljungspriten blev inte särskilt god :-)


Lågt gående raketer inne på Söder på nyårsafton.

Tack för 2007!
Kram //Anna

3 kommentarer:

  1. Se där! Så var ett år gånget! Kul att kika på =)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Hejhopp raring!
    Kul att läsa en sammanfattning av erat år :) Hmm..den där ensamma strumpan vet jag inte om jag minns...måste nog kika mig bakåt o påminna mig själv!

    Ha det bäst!
    kram /K

    SvaraRadera
  3. Inte illa vad ni hann på ett år. Kul att läsa och i vanlig ordning trevligt och bra skrivet...

    kram, sjuklingen

    SvaraRadera