lördag, september 15, 2007

Lördag - gott och blandat

Dagen då jag skulle vakna hemma, hasta i väg till Norrköping och möte upp Håkan som varit på firmaaktivitet på High Chaparall, ansluta till vänner/racers ha aktiviteter och fest och sova kvar där (för att dagen efter älga iväg upp till Stockholm och vinka av Håkan som utan att passera hemmet skall vara på kurs i Tyskland en vecka.)

Tant Daniella, barnvakten, gjorde en jättefin knöckel i håret på Nova som jag tyckte att jag ville fota. Det tyckte kanske inte Nova.

Apar sig.


Knöckeln! Det blev en bild i alla fall.

När jag gick en tur runt huset bara för att kolla att allt satt fast (det blåste ordentligt) inför min avfärd fick jag plötsligt bråttom och mycket att göra då allting inte alls satt fast. Inte kul att stå på en stege flera meter upp i luften och försöka fästa stora plaststycken när det friskar i.

Som tur var var Håkans buss från HC inte heller i god tid till Norrköping så att jag kom 45 min sent var ganska lagom.

När vi med andan i halsen anlände till den välordnade festen/aktiviteten så väntade alla så klart bara på oss men det verkade inte gå någon allvarlig nöd på dem. Vi fick först jättegoda mackor, sedan ett powerpointbildspel med säsongen som gått och framtidsplaner, sedan en rundvandring på ägorna samt garagerunda. Uffe, värden, vill ju gärna ha med Håkan i teamet nästa säsong men jag som vet hur mycket tid det tar att vara mek försöker ju bromsa :-)

Väldigt välputsat insug till motorn som skall till förmån för en med fler hästar :-)

Provade att fota äpplen också, men eftersom det blåste så tröttnade jag.

Sedan gick vi tipspromenad. Mitt lag kom på delad andra/sista plats (det var bara tre lag) och vann en brandsläckare! Bra vinst!

Sedan fick vi äntligen öppna barskåpet :-) (öldrickarna hade då varit igång sedan vi kom)

Sedan blev det trerätters med fördrink och aperitif i varsin ände. Därefter sång, dans och massor med tugg. Mycket trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar