lördag, juni 09, 2007

Girls night out

Andra året för vår tradition "Girls hot summer night out". Lyckligtvis var det sådant väder även i år, men vi blev inte alls lika fulla den här gången. Jag hann t o m sista pendeln hem.
Denna gång hade vi dessutom sejfat med en lördag istället för en vardag, men man kan ju ha förpliktelser på helgen också.
Vi startade kvällen på Caliente på Fleminggatan, ovan ser man min Strawberry Daquiri som var mycket god i sommarvärmen.
Det var fortfarande en hel del Maratonlöpare som stapplade förbi när vi kom dit och till slut så kom då - under publikens jubel - sista löparen hasande, följd av en taxibil med skylten "Vi följer sista löparen i mål".
Då vill det till att han inte segnar ner och dör, för då kan det bli svårt att hinna i fatt den som var näst sist. Det såg nämligen ut att kunna hända när som helst. Stackarn. Hoppas han tog sig i mål.
Vi, däremot, fluffade i oss massor av goda tapas och öl, cider och vin.
I år jobbar vi ju inte ihop längre utan det var en hel del uppdateringar som måste genomföras, vissa gamla oförrätter måste repriseras och av någon anledning tittar folk alltid på oss när vi är ute. Det måste vara spanjorskans fel.
Hon är både livlig, höggljudd och snygg. Vi andra håller ju bara låg profil. Eller...
Kvällen avrundades på någon gammal brygga där vid Kungsholms strand och på väg dit såg vi en massa polisbilar, avspärrningar och dessutom helikoptrar. Jag var övertygad om att jag skulle kunna läsa om det i tidningen dagen efter och lade inte allt för mycket energi i frågan. Men se där blev jag blåst. Jag har ingen aning om vad som föranledde detta spektakel.

På vägen hem från Pendeln hade jag tur och fick sällskap med en av grannarna som också varit ute och slarvat.
Somnade sedan ovaggad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar