onsdag, juni 20, 2007

Bakom mina solglasögon

"Okej då, ta en bild då!"

"Får jag se?"
Nova visar 07.40 upp sina snygga glajer och schysst dagismidsommarfiraroutfit. Det gäller att klä sig varmt när man skall fira midsommar.

När jag kommer hem från jobbet och frissan håller pappan och barnet på och grillar fiskspett. Jag kom visst hem oväntat tidigt.
Medans jag fixar några mackor börjar Nova oja sig över nåt på golvet.
"En spindel. En spindel!" Lätt speedad.
"Men ta det lugnt och låt den vara så är det ingen fara." Pappan pedagogiskt lugn.
"Men jag kan inte."
"Kan inte låta den vara?" Pappan klentrogen.
"Nä, den är otäck."
Pappan byter spår.
"Ska jag ta bort den?"
"Ja!"
"Ja, vänta då så ska jag ta ut den." Pappan böjer sig för att ta den i handen och bära ut den. "Men, det här känns lite jobbigt."
"Vi gör så här, vi suger upp den så kan den bo i dammsugaren."
Pappan, alla småkryps vän...

1 kommentar:

  1. Ha en riktigt skön midsommarafton!Vi får hoppas att regnet lyser med sin frånvaro...

    SvaraRadera