söndag, april 09, 2006

Mer borta än hemma

har jag nog varit sista tiden. Förra helgen var jag på SBFs Förbundsmöte som vald delegat för mitt distrikt Södermanland/Västmanland - det är kanske inte så mycket att orda om här, men det tog hela helgen och man sov inte så mycket på lördagnatten :-)
Sedan i veckan har jag jobbat på Bilsalongen två dagar. JÄTTEONT i fötterna får man! Men det har varit ganska skoj också. Jag hade ju tänkt fota lite också - öva på att ta lite schyssta bilbilder - men eftersom min kamera under middagen på Förbundsmötet gick sönder ännu en gång (Heeelt j**la otroligt att den gått sönder IGEN!) så hade jag bara lilla kameran med mig så jag har inga smaskiga bilkort att bjuda på. Man tappade sugen på nåt sätt. Men jag har ett som jag vill visa i alla fall:
Maserati och Ferrari hade varsin jättemonter i Victoriahallen där det var avstängt med rep som man antagligen inte fick passera om man inte har en årsinkomst som vida överstiger min.
Men utanför fick pöbeln gå och drägla. Jag kunde inte låta bli att ta denna bild på Maseratis monter.
Här har de gräsligt med pengar att bygga monter för - kan någon förklara för mig varför man då väljer att få den att se ut som ett omklädningsrum?
Jag förstår att det är lackprover och prov på hur den exklusiva skinninredningen kan se ut - men lik förbaskat tycker jag det ser ut som ett omklädningsrum.
Någon?

Nåja, nu i helgen som just håller på att ta slut har jag varit på Kickoffkonferens med tidigare nämnda distriktstyrelse mfl. Det har varit trevligt och jobbigt, grupparbeten och nöjen blandat + en båt som valde att gunga som mest just när jag skulle äta frukost i går morse. Taskigt tycker jag.
En av gruppuppgifterna som var av det lättasammare slaget var att vi under fredagkvällen skulle fota en motor, en kapten, en röd sko, en kunglighet, en öl, ett dansande par och ett ankare. Inte så svårt på en båt kanske - men lite pyssligt blev det ju.
Tack till dig okända kvinna som lät mig fotografera dina skor fast du såg skeptisk ut.
Med en del uppfinningsrikedom lyckades vi få ihop alla bilderna så att vi kände oss klara vid tio, elvatiden - sedan vidtog ännu seriösare beställningar i de olika barerna :-)
Jag har fortfarande inte förstått hur man kan överleva så många drinkar som man dricker på de där båtarna. Hmmm... kanske just för att det är drinkar och inte öl och vin som jag blir så vissen av :-)
Drink, dans, djupa samtal, drink, dans, drink, djupt samtal, drink, dans, drink, drink, sång i trubadurbaren (börjar ju inte på d, attans), drink, dans, dravligt samtal, drink...
...och just det - blinkande shot. Det senaste på sprithimlen var jag ju tvungen att prova. Det var som Slush puppie med spritsmak i ett shotglas med en blinkande diod i botten. Låter rätt onödigt va? Det var det också - men ganska gott.
Natten blev ju naturligtvis sen - igen - och sedan vaknade jag okristligt tidigt på lördagmorgonen utan att kunna somna om.
Igår kväll efter hemkomst var jag trött men inte på långa vägar lika asocial som den äkta hälften var efter sin senaste Ålandsresa. Synd. Det hade han verkligen förtjänat.
Idag har jag tvättat, strukit, tvättat, städat och gjort en massa administrativt eftersläp.
Blä!
Men nu skall jag nanna. Kram //Anna

3 kommentarer:

  1. Hejsan!! Kikar in lite snabbt och kollar läget.
    Ha det gott!
    Kramar, Julia

    SvaraRadera
  2. Men fest nu igen?????? ;D

    Blinkande shot.... woaw.
    Jag känner mig verkligen ringrostig när det gäller allt sånt där... ;)

    Kram kram kram!

    SvaraRadera
  3. Vilken kul grej med alla uppgifter att fota :)...
    Alltid kul att läsa hur du har det :)Du skriver så bra.!
    Kram

    SvaraRadera