fredag, april 28, 2006

Nytt jobb eller gokart...

...vilket är roligast?
Sedan sist så har min praktik ersatts av en projektanställning fram till nyår. Tror jag i alla fall :-)
Vi är helt överens och det är offentliggjort - men jag har fortfarande inte fått anställningskontraktet då det dragit ut på tiden på grund av flera av varandra oberoende sjukfrånvaror och liknande.
Men det löser sig väl.
Igår hade vi en kundaktivitet med lite gokartkörning. Så himla roligt!
I början var jag supermesig men aggressionen växte vartefter man blev varm i kläderna, som för övrigt bestod i en overall i storlek FE (fucking enormous) vilket skapade ett inte oansenligt gällivarehäng där bak, samt korvlika detaljer på armar och runt vristerna.

Men det märktes ju att de som hållit på mycket med sådant där hade en fördel - så det behövs övning, övning, övning...
Barnsligt kul i alla fall och nu har ju jag jobb ett tag och makens provanställning har nu övergått till en fast anställning (inte för att vi väntat oss nåt annat men det känns ju tryggare när det stadiet är passerat) så ikväll har vi skålat för det roliga faktum att vi kommer att få mer pengar in under den närmaste tiden :-)
Tyvärr finns det ju nu rätt många hål att stoppa en eventuell ökad mängd pengar i - men det behövs ju verkligen. Vissa defekter kan man snart inte bortse ifrån gällande hus mm.
Om man inte gillar saker som kollapsar över huvudet på en förstås.

Gokart är nog det roligaste, men nya arbetet är också mycket skoj och dessutom kanske en förutsättning för att man skall kunna njuta av de små glädjeämnena i livet utan att oroa sig för jämmer och elände till följd av att pengarna är slut.

Kram //Anna

Humör:
Ovantligt nöjd
Borde göra: Sova - som vanligt
Väder: Det regnar, men det gör inget :-)

4 kommentarer:

  1. Grattis till fortsatt tjänst :)! Har aldrig testat gocart...får man kanske göra någon gång.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Å vad kul med gocart!! Jag fick köra bondcart på min möhippa, det betyder att man kör gocart utomhus ute på landet. Gissa om dammet yrde?! Jag är tävlingsmänniska och kom faktiskt på delad första plats, om inte min "bil" hade gått sönder så...
    Vad roligt att du får fortsätta med jobbet, grattis!!
    Julia

    SvaraRadera
  3. Kul att det blir fortsatt jobb. Verkligen fartiga gocart-bilder.

    SvaraRadera
  4. Hallå där vännen! Vad härlig med jobbet! Hoppas det mynnar ut i en fast anställning så småningom!!!

    Kram
    /Helene

    SvaraRadera