söndag, april 16, 2006

Jahaja,

samma gamla blåkulla...
Kvasten var dessutom behäftad med nåt fel så det tog en evighet att vingla dit, och ännu värre var ju hemresan, då man ju var lite seg i kolan och råkade flyga fel dessutom. Dags för service på den uppenbarligen.

Och då menar jag kvasten :-)

Till nästa år ska jag skaff en nyare årsmodell - annars stannar jag hemma tror jag. Jag börjar ändå bli för gammal och trött för sådan lössläppthet som dessa resor innebär. Det är ju värre än en ordinär Ålandsresa...

<<--- Kanske en ergonomisk Fiskars skulle kunna pigga upp?
Den skulle man ju kunna använda till städning också :-) och förena nöje med nöje s a s.

Lite på samma tema så hittade jag en artikel som Dominika Peczynski (undrar om det blev rätt nu?) skrivit om...
språkhantering - kan man kanske säga?
Intressant i alla fall. Jag håller inte nödvändigtvis med - men hon har helt klart någon poäng där.

För att orka med morgondagens vedklyvning skall jag nu hasa mot sängen och dra en och annan timmerstock. Natti, natti //Anna

Humör: Well, ganska nöjd
Borde göra: Sova
Väder: Hmm, svårt att se - kolsvart ute nu

2 kommentarer:

  1. Det är ingen dum ide det med en Fiskars kvast! Det ska jag nog ta efter. Hua jag tyckte min gick så knakigt o svajigt så det är dax att byta ut min med.

    Hoppas påsken var skön!
    Alltid roligt att titta in till dig du skriver så bra!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Kul, skrivet. Du ger en annan lite ångest inför uppgiften att informera er andra om min vardag...
    Kan rekommendera en helt annan variant än Fiskars. Jag var nämligen på mässan och prövade en tysk variant...låg stabilt och bra, hade dessutom bra med krut i. Tror den hette Würzenlitz. Ska kolla upp mer noggrant
    kram

    SvaraRadera