onsdag, april 12, 2006

Stor förvåning idag...

...för med tanke på att större delen av tomten fortfarande ser ut så här:


Så blir man ganska häpen när man även hittar sådana här:


Och glad.
Äntligen liksom - och jag känner att jag genast blir mer harmonisk och får mer energi. Helt otroligt och väldigt välbehövligt för mina knän är ganska ömma nu eftersom det känns som om jag gått på dem en längre tid.
Men jag måste nog rationalisera bort några "måsten" också... frågan är bara vilka?
Jag kan snart inte städa mindre än jag redan gör för det är också ångestskapande.
Leka mindre vid datorn?
Jag har ju redan ransonerat det och struntar oftast i det om jag inte har lust - men ibland VILL man ju. Ska man inte få då?
Sömnen?
Tja, den är ju ganska beskuren redan - det är väl snarare så att jag behöver sova mer. Men nu när våren verkar vara i antågande kanske det räcker att upprätthålla samma nivå?
Asch, jag funderar på det där en annan dag - nu vill jag bara glädjas åt de sabla blommorna som jag inte minns vad de heter...

Krokus var det jag tänkte på i alla fall. Frågan är om det är krokus? Jag köpte en hel påse med lök för ett par år sedan med "blandade färger". Det var nog bra lökar för det tittar upp ganska många blommor fortfarande. Men, ALLA är vita! Det är ju i o f s fint men jag hade nog velat ha lite lila, gula osv. Det var så jag hade sett bilden i huvudet i alla fall. 20-30 vita känns ju inte så "blandat".

*gäääsp*
Nu gäspade jag nästan käken ur led - undrar om det är ett tecken på nåt?
Bäst jag lyssnar på min inre röst :-)
Gonatt //Anna

1 kommentar:

  1. Äntligen verkar ju våren vara här, jättefina bilder! Tackar för idag. Vi hade med ett stycke mkt trött och ledsen mellantjej hem från er. Undrar om ni hittar hennes glada humör där bland leksakerna, säg till i så fall.
    kram

    SvaraRadera