tisdag, januari 31, 2006

Extreme home makover

Är ju något många längtar efter även om de inte har ruttna golv och läckande tak och badrumstapet i hallen.
Skall bli lite spännande att se vad som krävs för att komma med i den svenska versionen.
Bekanta till oss tyckte att vi skulle söka - de erbjöd sig t o m att göra det åt oss (det säger en del om vad de tycker om vårt hus - fast vi gillar det ju på nåt sätt ändå) men efter att ha läst ansökningshandlingarna kastade jag in handduken. Vi är nog inte tillräckligt eländiga.
Efter att ha läst, bara läst, beskrivningen av familjen i gårdagens avsnitt av den Amerikanska förlagan är jag helt säker på att det var rätt beslut.
Ensamstående mamma... hjärtknipande ju.
Med sju barn... verkligen ansträngt läge. Men det stannar inte här.
Barnen är adopterade! Och det är fortfarande inte nog.
De är handikappade också!

Man måste alltså vara Jesus på jorden, ha minst 5 barn och bo i ett alldeles för litet ruckel för att komma i fråga, och i vårt fall är det ju bara ruckeldelen som faller in, möjligen.
Nä, vi får nog lösa detta på egen hand. En lottovinst skulle ju sitta fint dock...
//Anna

6 kommentarer:

  1. Hej gumman!!
    Ja du...riktigt så eländiga som familjerna i den amerikanska versionen är ni ju inte *ler* Tur!
    Men visst skulle det vara nice att få ett så fint hus som dom alltid gör!!!

    Hoppas ni mår bra!
    Här väntar o väntar vi!

    puss å kram

    SvaraRadera
  2. Hello...nu är jag här igen! :-)

    Du är utmanad att komma in till mig och läsa om 5 av mina "fula" ovanor och lista upp 5 av dina :)


    kraaaaaaaaaamar

    SvaraRadera
  3. Hej Anna !!

    Jag såg också det programmet det är otroligt hur vissa människor är egentligen..

    Ang huset tror jag inte det är så farligt som du säger , inte enligt bilderna jag sett.. Men jag hoppas ni får er lottovinst så du får det drömhus du vill ha..

    Du jag har utmannat dig på min blogg, kika in där så får du se, om du har lust vill säga..

    Kram Camilla

    SvaraRadera
  4. Hej vännen hoppas allt är bra.
    Även utan extrem makeover. :)
    De hade gärna fått komma hit med, men jag tror vi klarar oss.

    Ha en bra dag!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Hej tjejen! Du är utmanad! ...av Karin med ser jag =(
    Men kika in hos mej och se vad det rör sej om.

    Kram!

    SvaraRadera
  6. Å herregud vad utmaningar och grejer!
    Men roligt att se er tjejer.
    Jag knatar väl runt hos er och ser vad vi kan göra.
    För att förtydliga angående huset: vi har inte ruttna golv, längre :-)
    Det sista (i partyutrymmet bredvid garaget) blev ju fixat i höstas.
    Så skönt.
    Kram //Anna

    SvaraRadera