fredag, juni 04, 2021

Vad sa du, sa du?

På måndagen får vi ett skambud, på tisdagen gör ett par återbesök ihop med en snickare. De verkar med andra ord seriöst intresserade.

Vi slappar mest då vi är helt slutkörda, och bestämmer att vi ska hammockhänga till helgen. Vi behöver lite ombyte från städ och pack.

Junioren och jag går och rekar där vi hängde i februari. Liite blött fortfarande.

Fast spång - går man över här blir man blöt om tassen.

Flytspång - här man måste man hålla avstånd,
annars blir alla blöta i alla fall. 

Beslutar att vi på lördag hänger hos oss på tomten. Då slipper vi bära murikkan i oländig terräng och kan använda grillen också. Håkan blir exalterad över möjligheten att bjuda folk som verkligen gillar mat på mat. Junioren och undertecknad är väl inte de mest tacksamma matgästerna att ha. 

På torsdagen får vi ett bud som är strax under vad vi begärt. Håkan vill verkligen, verkligen flytta. Nuvarande boende framkallar ångest, säger han. Han har till och med tittat ut en lägenhet i Nynäshamn åt oss...

Jag undrar hur han kunnat bli så galen utan att jag har märkt nåt. Han svarar att vi ju pratat om en lägenhet i Nynäshamn. Ja, när vi är pensionärer och bor större delen av året på Fårö! Inte nu! Helst vill jag bo som vi gör nu, men om jag måste bo i lägenhet vill jag ju typ bo på Södermalm. 

Jaha, säger han glatt, Södermalm låter bra. Det kan jag absolut tänka mig.

På fredagen tackar vi ja till budet. Vi ska alltså flytta. 

På kvällen ska vi på studentuppvaktning. Eftersom jag försökt att tänka på annat under veckan har jag haft tid att pyssla ihop en present till studenten som bara önskat sig pengar.

Han vill ha stålars till sina aktieaffärer. I en ask som innehållit ett par earpods gör jag ett litet kontor lämpligt för aktiespekulationer. Tapeter av scrappapper. Skrivbord och aktiebrev är utprintat från nätet.

Stolen är gjord av tjockt papper och ståltråd. "Bankirlampan" är gjord av petflaska målad med nagellack samt fot av ståltråd.

Sedan la jag i ett aktiebrev där det stod hur mycket pengar som fanns att hämta om man smsade. Det hände aldrig så till slut fick jag swisha ändå =)
Kanske roligare att göra än att få, men precis vad min själ behövde under den veckan.

Karin tog också några familjebilder på oss. #familjensomalltidblirsnyggpåbild







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar