lördag, juni 26, 2021

Midsommar

Nä, nu var det dags för en visningsfri helg och lite socialt umgänge.

Väldigt skönt med lite miljöombyte. Och få träffa människor man inte bor ihop med dagligen!

På förmiddagen irrades det runt i huset och packades diverse. Kändes stirrigt när jag skulle packa ett par handdukar =)

Jag skickade skål och grattis till ett födelsedagsbarn som bor i en annan del av Sverige. Några skålar till blev det väl. Och lite visor. Och mat. En massa mat.

Sedan hängde vi upp våra bostäder.

Om man snarkar får man sova på andra sidan ängen, det är sedan gammalt. Det skulle också badas och stimmas.

Sedan blev det lite lekar. Först via telefonen, som jag aldrig lyckades ansluta med, men vi skrattade glatt åt de som lyckades. Och sedan traditionella lagtävlingar. De kan jag snabbt sammanfatta med att jag är ganska dålig på att kasta bollar i hink, men rätt bra på att vika pappersplan.

Vi hann också med tipspromenad, mera mat, prat och umgänge. Härlig dag och kväll!

Frukost dagen efter.

En fembent slända var väldigt ogenerad.

Skönt med ett litet andningshål, nu väntar nya visningsutmaningar! Ska vi hitta någonstans att bo eller måste vi flytta till Fårö i höst i alla fall, fast för bo i fårstallet istället för på en gård?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar