onsdag, augusti 31, 2011

Vanlig vardag

Till Maxi idag tillsammans med den lilla människan.
Vi skulle handla hårspray, mat och suddgummin. Bland annat.
Vi köpte många suddgummin. De hade alla möjliga olika streckkoder. Jag försökte verkligen vara noga med inscanningen.
Resten av varorna scannade Nova.
När vi kom till kaffe- och te-avdelningen ville jag ringa Håkan och fråga om en plåtburk.
Jag slog numret på luren och satte sedan plåtburken till örat.
Nova ville/kunde inte sluta fnissa...
(Observera att bilden är en rekonstruktion.)
När vi till slut kom till kassan blev det ju givetvis avstämning. Hmm.
Jag svamlade så uppskruvat att killen i kassan garanterat trodde jag var nervös över mitt mygel.
Mycket nöjd blev jag när allt, ner på minsta suddgummi, faktiskt stämde.
Nova är tydligen också väldigt ordningssam.
Tänk att något så simpelt som en korrekt avstämning kan höja humöret så påtagligt. Undrar vilken siffer-/färg-/bokstavskombination det tyder på?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar