fredag, november 06, 2009

Halloweenparty för den minsta

På Novas plugg var det i afton Halloweenfest för eleverna. Eller, två fester, snarare – de minsta mellan 18-19.30 och de äldre 19.30-21.
Det var en festlig syn med alla små häxor, monster och andra fantasifulla kreationer.
Nova skulle absolut vara häxa. Med våfflat hår, för det hade hon på en fest förra året och var nöjd med det.
Så jag fick sluta jobbet tidigare för att hinna hem och våffla…
Och till skillnad från den löjliga färg vi köpte förra året som försvann från naglarna inom en timme har jag i år handlat riktigt svart nagellack. Två gånger dessutom.
Jag åkte och handlade på lunchen i onsdags, men lyckades inte hitta flaskan när jag kom hem och packade upp kassen.
Så då fick jag göra det igen på torsdagen. Suck.
I alla fall blev hon våfflig i håret och svart lite här och där.
Motvilligt poserade hon framför kameran i två sekunder. Det blev inget bra…

Här är inne på själva partyt. Fina döskallegirlanger =)

Det var skolans trivselgrupp som anordnat den mycket trivsamma festen.
Efteråt skulle vi hem och äta, men den av oss som ätit godis och chips var inte så hungrig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar