lördag, november 14, 2009

Gonattsaga

Dagen har tillbringats med snabeldraken och likasinnade. Framåt kvällen kom brodern och brorsonen på besök och åt lite med oss innan jag skjutsade dem till Globen och Monster Jam.
Nova var lite oförstående till varför inte hon fick gå på det.
Men med semestern bara dagar bort kändes det onödigt hetsigt när höstplaneringen lades.
Hon får väl gå nästa år =)

Gonattsageläsning i soffan

Det är ganska mysigt att sitta och läsa en bra bok. Ikväll var det pappan som fick äran, men annars har Nova och jag tillbringat fler kvällar med denna. Det är andra eller tredje gången vi läser den och jag gillar både storyn och Stina Wirséns sjukt inspirerande bilder. Man vill både teckna och pyssla när man ser dem.
"Sockerbullen på kruskakullen" - rekommenderas.

Övrigt idag, jag har precis satt mig på toa när Nova ropar att jag skall komma och titta på något.
"Går inte, jag har just satt mig på toa."
"Kom ändå."
"Men det går ju inte, då kissar jag ju på golvet."
"Ja, och det vill man ju inte för då blir man avlivad."

Vi har diskuterat vad man kan bli tvungen att göra med husdjur som inte hittar rätt i tillvaron och det verkar ha gått in hos vissa delar av familjen...

1 kommentar:

  1. Ja och en avlivning kostar ju pengar...

    Funkar det inte bra med kissen?

    SvaraRadera