fredag, april 25, 2008

Måttligt nöjd...

Ja, vad säger man... nu har Tele2 hållit på och "felsökt" i en vecka och typ höjt och sänkt hastigheten lite hit och dit och inte har det lett till någon förbättring.
Igår (när JAG som vanligt fick ringa och fråga vad som hände/inte hände) så kom de så småningom med tipset att "kolla med ett annat modem, för det kanske är det som är fel".
Det är vad de brukar säga när någon hos dom borde skicka ut någon att rota i skåpet/kolla ledningarna alternativt kolla att man inte pekat mitt modem mot någon av telias servrar.
Som ni förstår har jag efter tidigare incidenter väldigt lågt förtroende för dem...
Men, nu har ju modemet hängt med ett par år så just denna gång kanske...
Jaja, som ni förstår så är min återkomst till cyberrymden inte direkt förestående och det var väl egentligen det jag ville förmedla.
Ha en bra helg!

5 kommentarer:

  1. Hej! Önskar dig och din familj en trevlig valborgsmässoafton. Kram / Maria

    SvaraRadera
  2. Comhem kör samma taktik. "Nog fel på modemet". Joooo rätt troligt när hela längan har strul. Men lik förbaskat fick vi testa nya modem ett par gånger. *stön*

    Hoppas ni haft en mysig valborg i regnet.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Tittar in för att se hur du har det och önska en trevlig helg!

    Ja det är ett gissel med dessa telefon bolag... och man blir ju vansinnig när det inte funkar.
    Vi har telia och kommer att ha det framöver .. det känns som om dom ändå fixar felen och försöker avhjälpa det ....

    *Kram

    SvaraRadera
  4. Å vad jag längtar tills din blogg funkar igen :0) //Denise

    SvaraRadera
  5. Kikade förb i jakt på livstecken...

    Men jag får väl nöja mig med korta sammanträffanden IRL ;)

    Kram

    SvaraRadera