söndag, oktober 15, 2006

Sovmorgon

Jajjemän! Sova fick jag till åtta och sedan fick jag ligga och dra mig till nio då frukosten serverades.
Så skönt.
Vi brukar turas om så att vi får varsin "sovmorgon" (vilket betyder att man i alla fall slipper gå upp och göra frukost) per helg men ibland så måste ju båda gå upp, eller nåt. Men denna helgen lyckades vi.
Under dagen har maken varit i Belos- och gräsklippningsbranschen och jag har tvättat och sorterat kläder. Detta tog nästan hela dagen :-)
Helt obegripligt hur det kan ta så lång tid. Fast gräset var ju... gräsligt långt... skulle man nog kunna säga.
Nova "hjälpte" omväxlande till med klädsortering (gissa hur bra det blev?) och klippning och räfsning (gick bättre tror jag).
Klädsorteringen är förresten inte klar ännu. Men det är inte bara Novas fel :-)

Framåt kvällen följde jag med Håkans syssling på Lingon&blåbärparty till en annan av hans sysslingar.
-Riskfritt, sa grannen som nyligen varit på visning. Det finns inget i denna kollektionen som man vill ha.
Varför har jag då beställt varor för 475 kronor? Va?
Jag brukar ju också tycka att om man skall handla lite dyrare "kvalitetskläder" typ L&B så skall man köpa basicgrejer - sånt man använder mycket så kvaliteten lönar sig. Inte klänningar och sådant som används mindre. Det kan man lika gärna köpa billigt hos någon större kedja - man hinner ju i alla fall inte slita ut dem.

Med det i bakhuvudet kan man ju undra varför jag inte kunde motstå denna?
Fast den var snyggare i verkligheten tycker jag nog.
Nåja, nu skall jag bara förklara för Håkan hur det kunde bli så :-)
Han sov dock när jag kom hem så det får vänta... länge...

Nano, nano
//Anna

Humör: Glad (onödig shopping har uppenbarligen en sådan effekt)
Borde göra: Gå och lägga mig eller hänga tvätt eller städa i länkar och boklistor på denna sorgligt eftersatta sida.
Väder: Kallast hittills i höst. 2.9 grader. Nu är frosten nära!

5 kommentarer:

  1. Weeeeeeeeeee, ska du börja scrappa nu?!! Ah, men så kul anna!!! Då ska vi ha med dig i januari/februari då det är scrapträff en hel helg hos mig *s*

    KRAM!
    /H

    SvaraRadera
  2. Hej hej, vad kul att du e tillbaka på bloggen!
    Spännande det där med
    h u r n ä r a du var mitt hus :)
    Jag beklagar sorgen efter din pappa!
    Ha en riktigt bra dag.
    Kram Sandi

    SvaraRadera
  3. Hallo raring!!
    Trevligt att se dig i cybervärlden igen!! Även om jag gärna träffar dig IRL också såklart :-)

    Scrappa det är kul det...o i nya huset kommer jag ha en pysselplats...längtar sååååååååå! På fredag går flyttlasset!

    Vi ses snart hoppas jag!

    puss å kram /K

    SvaraRadera
  4. Jag hittade min blogg också efter att ha letat lite i datorn...

    Kul att du hittade något på L&B. Hoppas bara att du sparade lite pengar till nästa klädparty i november...

    SvaraRadera
  5. Å så skönt att du är tillbaks :0)
    Grattis i efterskott från en hel inte ont anande bondfamilj!
    Massor av kramar från Denise

    SvaraRadera