onsdag, oktober 18, 2006

Möten, möten, möten...

L&B-möte i söndags (fast det kanske inte räknas som möte), styrelsemöte med Bilsportdistriktet i Västerås i måndags, styrelsmöte i vägsamfällighetsföreningen igår och föreningsmöte i föräldrakooperativet idag. Det bästa med mötet idag är att Håkan går på det och jag är hemma :-)
Fast egentligen vill jag nog gå på det med men någon rättvisa måste ju finnas. Vi träffas i alla fall precis lika lite , så det är helt rättvist.
Vissa viktiga saker får man helt enkelt försöka att komma ihåg att ta på telefon. Fast det är ju lätt hänt att man glömmer. Är det sedan bara något roligt som hänt är det nästan säkert att man inte kan minnas det tills nästa helg när man ses nästa gång.
Men ibland händer ju saker av denna natur:
Och då är det ju lika så skönt om man INTE får reda på det.
Direkt jag gjorde denna fantastiska upptäckt frågade jag den uppenbart skyldiga enmetersfiguren om hon inte vet att man inte får tejpa på tapeten?
Vet och vet... -jag skulle ju bara sätta upp de där tavlorna, säger hon som om alla hem borde ha IKEAs underlägg som tavlor.
-Ja, men tejpen förstör (den i och för sig inte särskilt snygga) tapeten och nu blir mamma lite olycklig.
-Men de är hemliga, man får inte titta på dem! (och om man inte tittar på dem, så finns de inte och man behöver inte bli olycklig?)
-Jag säger det igen - man, får, inte, tejpa, på, tapeten.
-Man får faktiskt inte BLI arg!
Nänä, det var jag ju inte. Bara häpen.

Men nu är jag mest trött. Ursprungligen var detta ett längre och eventuellt fyndigare inlägg - men sedan skulle jag prompt öppna någon annan info i ett annat webläsarfönster som tyvärr stängde både det och det här fönstret med ett långt osparat inlägg.
Behöver jag nämna att jag nu sparar efter var femte rad ungefär?

Kramo //Anna

Humör: Jämnt
Borde göra: Ta ned "tavlorna" från väggen?
Väder: Höst

1 kommentar:

  1. Nämen, vadan detta?! Du bloggar igen! Så roligt! Jag gör tappra försök att kika in lite då och då sen i maj, hihi, och det har varit öde. Tills den här gången! =)

    Vilken underbart smart liten tjej du har! Hennes svar på din "häpenhet" var ju klockren!

    Kram!

    SvaraRadera