lördag, oktober 14, 2006

Fredagen den 13e - part II

Tror jag haft denna rubriken förut.
Fast det har varit en rätt okej dag. Igår alltså. Vi tog en tur till Tyresta med grannen (+hundar och barn) och gick "urskogsstigen" där. Mycket trevlig tur som jag aldrig släpat mig runt på alldeles själv.
Barnen var mycket pigga och glada och mitt vattkoppebarn (nästan friskt) helt elektriskt av glädje över att äntligen få träffa några andra i samma ålder.
Vi traskade och klättrade i terrängen. Klängde och hängde i träden. Fikade på en nedfallen trädstam och hade det ganska bra.
Tyvärr fick Nova för sig att det INTE var bra att bajsa i skogen utan det skulle vänta tills vi var hemma. Av en händelse så höll inte den strategin hela vägen ut.
När jag började ana oråd och tvingade ut henne i skogen så var skadan redan skedd och jag hade absolut inga extrakläder med mig då en dylik olycka inte inträffat på 1,5 år ungefär. Men eftersom vädret var behagligt fick hon springa utan byxor - tog på henne min fleecetröja så att den hängde ner runt benen, grävde ned lite papperservetter och ett par nedbajsade trosor i en grop, och så traskade vi vidare. Skönt med en varm höst :-)
Barnen var outtröttliga i sin upptäckarglädje och till slut fick vi påminna oss om att vi gjorde det här för deras skull, naturupplevelse bla bla, och således inte borde tjata på dem att skynda sig till bilen bara för att vi tröttnat på att titta på myror och inte villa hoa i vartenda dräneringsrör vi passerade på sista biten.
Plötsligt, när vi ringde till naturen, kom Helene på att det var fredagen den 13e...
Vi tittade oss oroligt omkring med såg bara några svampplockare som inte var särskilt zombielika och konstaterade att det nog gått bra för oss trots allt.
- Men, sa Helene, du hade ju en allvarlig incident förstås.
- Hade jag? Undrade jag förvirrat som verkligen inte kunde dra mig till minnes något hemskt.
- Ja, du fick ju begrava ett par trosor.
Precis, så var det ju. Och just eftersom de begravdes levande fredagen den 13e så kommer de antagligen att hemsöka platsen. Min varning till alla är att undvika "Urskogsstigen" i Tyresta Nationalpark alla fredagar den 13e, kanske alla 13e och varför inte alla fredagar också för att helt säkert slippa attacker av bajsiga trosor. Ni är härmed varnade!

Kram //Anna

Humör: Samlad
Borde göra: Gå och lägga mig såklart
Väder: Ännu en oväntat varm och fin kväll, med vacker solnegång och gäss (typ) som flög söderut. Fast nu är det ju beckmörkt förstås.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar