måndag, oktober 21, 2019

Skövde, inte sista gången alls...

I Skövde ikväll. Tredje gången i höst jag bor på detta hotell. Om ett par veckor kommer jag tillbaka till Skövde, men annat hotell, då detta tydligen är fullbelagt då.
Har trots detta ivriga besökande av nämnda ort ganska dålig koll på stället. Oftast orkar/hinner man ju inte utforska så värst.

Kvällens middag när kvällsbuffén bjuder fiskgratäng, typ. Man provade kanske också Scandics nya vegetariska burgare förra veckan och gillade den inte, var inte sugen på McDonalds eller Subway, ville inte sitta själv på en riktig restaurang och hamnade till slut på Hemköp och var sugen på...
... ingenting, tydligen.
#lifeontheroad

Kvällens utsikt. Ganska ok. Jag har också tre fönster att beundra den igenom, för jag blev uppgraderad till ett större rum. Eller till en tvårummare, snarare.

Sedan kan man ju fundera på hur uppgraderat det är att bo precis bredvid hissen. Vet nog mer imorgon bitti =)

Och när vi ändå Skövdar oss. Förra gången hade jag den här utomordenrliga utsikten. Men rummet var tyst och bra.


Höstens första besök bjöd på den här utsikten.
Som ni kanske ser är det fuktigt ute. Det beror på att det regnade. Fläckvis regnade det jättemycket. Då lät det som om det regnade inomhus. Det var heeelt galet.

Som jag misstänkte. Plåt. Säkert jättebra om man vill skydda fasaden. Inte lika bra om det slagregnar och man vill sova. Turligt nog pågick inte den typen av regn så himla länge.


Men det är ju vackert utifrån! Återkommer om ett par veckor, med mer från Skövde.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar