tisdag, november 27, 2012

Hmm, ljuva hmm...

Sprang en sväng ikväll. Längs Lagan.
Det var förmodligen vackert, men det var svårt att se då det långa sträckor var kolmörkt och/eller disigt. Det kändes som ett gravt synfel ungefär.
Jag fick också flera gånger stanna och titta på kartan för att förstå vart jag skulle. Trots detta sprang jag fel på ett ställe och fick vända.
Någonstans på sluttampen mötte jag dessutom en massa barn och föräldrar som var ute på något mörkeräventyr där de skulle hitta ledtrådar under en promenad.
Vad gör barn i fyraårsåldern utrustade med moderna LED-ficklampor?
Just det, de lyser med dem!
Företrädesvis i nyllet på dåren som (för extra ficklampsnöje iklädd reflexväst) kommer flåsande i mörkret.
Ytterligare synproblem alltså =)
Allt detta rubbade varenda cirkel jag har, men allt som allt gick det ganska bra och snitt-tiden för dessa 7,6 km (slätlöpning dock) ger en förhoppning om att jag skulle kunna klippa milen på mindre än en timme snart.
Hmm, mycket konstigt med tanke på att jag inte precis känner mig i form efter de sex veckornas skadeuppehåll jag nyss sluppit loss ifrån.
Men bra med nåt skoj att tänka på istället för min påtagliga hemlängtan =)
Julpynt gör det värre.
Ville ändå fota pingvininstallationen i centrala Värnamo. Tyvärr var det för utmanande för min kamera.
De blå fläckarna är pingvinerna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar