lördag, december 01, 2012

Paketkalender

Halv två inatt var den klar.
I god tid alltså.
Barnet vaknade bergis inte förrän vid sextiden.
När jag började med att ge henne paketkalender för några år sedan, visste jag inte att jag skulle flänga land och rike runt som värst denna tid på året...
...hade jag vetat, hade det aldrig blivit någon kalender från början.
För har man en gång börjat, kan man ju aldrig sluta. (som när man lärt sig Lottoraden utantill t ex, som min äkta hälft gjort - vi kommer att spela på Lotto resten av livet)
När jag efter en alldeles för kort sömn vaknade imorse så hade snoret på allvar flyttat in och gjort sällskap med det halsonda jag redan härbärgerat sedan i onsdags.
Ingen träning idag heller alltså =(
Nu kommer den lilla människan att vara extremt lättväckt på mornarna i ytterligare 23 dagar i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar