söndag, november 11, 2012

Fars dag?

Jag sov som en stock i morse och vaknade först när Håkan gick upp.
Oops! Nåja, han gillar inte frukost på sängen och ville tydligen dessutom ha stekt bacon och äggröra till frukost - och det befattar jag mig inte med - så i det stora hela var det nog inte så farligt.
Barnet och jag förberedde present - en bok - och ett par aktiviteter (som skrivits ned och sammanfogats i en liten bokliknande publikation). Aktiviteter noga utvalda för att passa dagens händelser.
Nyttavloppsrelateradegrävningsbestyr.
Nova hade gjort en skattjakt och jag hade föreslagit en aktivitet som mest aktiverade mig och henne =)
Så medan Håkan lekte med grannen och grannens grävmaskin i leran och regnet, så bakade vi rosa cupcakes till fars ära.


När de var klara hade ingen tid att fika.
Nova gick till en kompis och jag tog en motionstur.
Stavgång och en 2km löprunda i elljusspåret. Som sagt, flåset är nu ett större problem än foten. Kanske, kanske vågar jag träna på tisdag.
Framåt kvällningen åt vi till slut cupcakesen. Notera att jag har köpt en dyr sprits för att slippa upprepa fadäsen med hundbajsliknande bakverk. Spritsandet kan behöva övning, dock. Ingen av oss var nå vidare på det. Bakverken sjönk också ihop när vi tog ut dem ur ugnen. Full eländespoäng så långt...
Men de smakade helt okej =)
När det till slut blev dags för skattjakt hade organisatören glömt vart alla saker var gömda, men allt hittades till sist.
Själva huvudpersonen snarkar nu tryggt i soffan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar