söndag, november 07, 2010

Höstlov

I fredags passade jag på att ha en dags höstlov med resten av familjen (som varit lediga hela veckan, hmpf...) och vi hade tänkt att vi skulle vara kulturella och gå på museum.
Historiska museet föreslog den ömma maken - han hade minsann varit där som liten och det var trevligt. Ligger bra till vid Slussen också. (Han vill helst inte dra sig längre norrut än Slussen)
Lät väl bra tyckte vi andra.
När vi kom dit så låg dock Stockholms Stadsmuseum där.
Bortsett från att jag återigen fick det väldigt bekräftat att man inte kan lita på platsangivelser från min äkta hälft så kändes det också helt ok. Jag hade aldrig varit där heller.
Dessutom hade jag värsta flaxen - jag har nyligen läst om utställningen "Förortshus" i något nyhetsbrev jag fått och blivit nyfiken. Den råkade vara just på Stadmuseet, så det passade ju förträffligt.
Efter att vi noga besökt varenda vrå av museet, Nova lekt på "torget", och vi fikat på Café Ryssgården tog vi Katarinahissen upp för att titta på utsikten.
Jag har aldrig gjort det förut så det kändes som det var dags. Tyvärr blev jag återigen påmind om att min kamera är helt koko. Jag lyckades knappt ta några bilder. Den bara vägrar.
Så jag blev mer irriterad på kameran än vad jag njöt av utsikten.
På ren slump blev det dock 4-5 bilder.


T ex på Stadsmuseet/Historiska museet...

Och Stadsgårdskajen, heter det väl?

Och lite allt möjligt åt det här hållet.
Jag måste uppenbarligen få det där felet fixat och ta mig dit igen =) för det här känns ju löjligt.

Efter att ha blivit uppretad (jag), gräsligt höjdrädd (Håkan) och ganska kall (Nova som inte hade några vantar, bland annat) traskade vi därifrån och gick och köpte trumskinn.
Vi hann också med att våldgästa några bekanta innan vi tog pendeln hem till vår förort och det kändes ganska bra...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar