söndag, november 14, 2010

Fars dag (originell inläggstitel idag - jag känner mig spirituell)

Den här fick fadern i familjen för ett år sedan. Den har blommat oavbrutet sedan dess, fast den har börja tunna ur nu på slutet...
Därför fick pappan ingen ny.
Istället fick han 4 Happy socks och ett grönt skyddsskal till sin Iphone. Det fick faktiskt räcka.

Man kan konstatera att komma hem efter tre på morgonen inverkar menligt på förmågan att göra något vettigt under dagen.
Men det var ju skoj igår.

Idag har jag också börjat läsa in mig på personen jag skall tomta åt i Julswappen. Nu gäller det att komma på bra julklappar snabbt. Under eftermiddagen, denna oerhört produktiva dag, drack vi årets första glögg här hemma för att jag skulle komma i lämplig julstämning. Förtydligande: Vi har druckit glögg en gång tidigare. Idag var första gången hemma i år. Det var dessutom rester från förra året. Blossa Clementin och Dufvenkrooks Vanilj. Jag tyckte att Clementinen stått sig medan vaniljglöggen smakade lite unket. Håkan tyckte precis tvärt om...

Jul, jul strålande jul... la, la laaa. (jobbar hårt med julstämningen) Borde kanske lägga energi på sovställning istället?

1 kommentar:

  1. Tittar runt hos alla julswappare för att säga Hej!

    Hälsningar Helena

    SvaraRadera