onsdag, november 24, 2010

Bråda tider...

Sedan sist har jag tomtat på som attan inför julswappen - målat schackbräden, slagit in paket och kört iväg med alla paketen i släden, eftersom de skall vara framme redan denna vecka.
Jag har också varit till Riga, men var så förskrämd för att använda min dumphone utomlands att jag inte ens uppdaterat bloggen med ett enda inlägg vilket jag ju brukade lyckas med via min gamla ångdrivna telefon.
Nåja.
Jag har ju pysslat en del till swappen, men det kan jag ju inte visa ifall den som jag är tomte åt kommer förbi här, men ni skall få ett annat pysselförvandlingsnummer:

 Man tar en urväxt, udda strumpa (finns i överflöd i alla barnfamiljer), vänder den ut och in, syr en söm rakt över just där hälen och "svängen" på strumpan börjar. Och voilà, ett perfekt NintendoDS-fordral för den kräsne Aristocatsfantasten.
Kostnad: 0:-
Arbetstid: ca 30 sekunder.
 
Håller den där sabla pennan på plats och skyddar i viss mån mot yttre åverkan.

Nu skall jag snart på möte och borde kanske äta något innan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar